۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۸۲۷۹۹
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تأکید کرد؛

لزوم بهره مندي از ظرفيت‌هاي بلوار پيامبر اعظم براي تبليغات ديني

توليت مسجد مقدس جمكران در دیدار شهردار و مدیران شهری قم خواستار بهره مندی از ظرفیت های بلوار پیامبر اعظم (ص) برای تبلیغات دینی شد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهراری قم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان در نشست مشترك مسئولان مسجد مقدس جمكران با شهردار و مديران شهري قم، با اشاره به جايگاه قم به عنوان ام القراي جهان تشيع، اظهار كرد: اميدواريم با همت و تلاش شما در مديريت شهري بتوانيم به جايگاه شايسته و مورد تقاضاي قم در حوزه شهري برسيم.

توليت مسجد مقدس جمكران افزود: امروز شرايطي كه در قم شكل گرفته متناسب با معماري و اهداف اسلامي نيست و اميدواريم بتوان شاخصه‌هاي اين بخش را بيش از پيش متناسب با موازين اسلامي ارتقا بخشيم.

رحيميان ضمن ابراز خرسندي از حضور دكتر سقائيان‌نژاد در جايگاه مديريت شهري قم، بيان كرد: بايد خدا را به خاطر اين ظرفيت شكر كرده و اميد داريم برنامه‌هاي مديريت فعلي به نحو احسن به نتيجه برسد.

وي با اشاره به ماندگاري كوتاه زائرين در شهر قم، گفت: ما از دو سال قبل در راستاي توسعه بحث زيارت در شهر قم مطالعاتي انجام داديم تا بتوانيم در ۴ فاز توقف زائرين در شهر قم را افزايش دهيم.

توليت مسجد مقدس جمكران خاطرنشان كرد: قم نه مي‌تواند قطب صنعتي نه قطب كشاورزي باشد و بالاترين ظرفيت اين شهر در حوزه زيارتي است كه بايد از آن به درستي بهره گرفت.

رحيميان گفت: جاذبه‌هاي اين شهر مي‌تواند قم را به مهم‌ترين قطب زيارتي كشور و جهان تشيع تبديل كند.

وي يكي از اركان توسعه گردشگري در شهر را شهرداري عنوان كرد و گفت: اگر به اين بخش توجه كنيم مي‌توانيم ظرفيت‌هاي فراواني را براي شهر جذب كنيم.

توليت مسجد مقدس جمكران با تاكيد بر اينكه فراتر از يك منطقه شهرداري به جمكران نگاه شود، افزود: يقين داريم در شرايط فعلي و با پيشبرد اهداف مشكلات و مسائل باقيمانده در محدوده جمكران در كمترين زمان برطرف شود.

رحيميان بيان كرد: شايد يكي از مهم‌ترين مسايلي كه بايد روي آن تكيه داشت مساله حفظ امنيت شهر و فضاهاي مذهبي است كه بدترين و تلخ‌ترين حادثه‌اي كه براي ما رخ مي‌دهد اين است كه به كسي بي احترامي شود.

وي با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازي پياده‌روي شهروندان به مسجد مقدس جمكران، اظهار كرد: هزاران نفر پياده اين مسير را طي مي‌كنند كه نياز است فرهنگ‌سازي صورت گرفته و اين فرهنگ گسترش يابد.

توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به ظرفيت تبليغي بلوار پيامبر اعظم(ص)، خاطرنشان كرد: از اين بلوار براي فرهنگ سازي و تبليغ مفاهيم ديني و معنوي در جامعه استفاده شود./872/د102/ی

ارسال نظرات