۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۳۴۲
امام جمعه قزوین:

فداکاری آتش‌نشانان ایرانی در فرهنگ همه ملت‌های جهان تأثیر خواهد گذاشت

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: فداکاری آتش‌نشانان ما نه تنها در فرهنگ ملت ما، بلکه در فرهنگ همه ملت‌های جهان تأثیر خواهد گذاشت و در حقیقت آتش‌نشانان ما مروج فرهنگ ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان که در سازمان آتش‌نشانی قزوین برگزار شد، گفت: خدای متعال می‌فرماید ما شما را در دنیا می‌آزماییم و هر حادثه و اتفاقی که در زندگی ما پیش می‌آید، امتحان و آزمایش الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: خداوند به کسانی که در امتحان الهی دچار مصیبت می‌شوند می‌فرمایند که صبر و شکیبایی پیشه ‌کنید زیرا همه شما از طرف خداوند هستید و به سوی او باز می‌گردید.

وی افزود: این‌که با چه پرونده‌ای به سوی خدا باز می‌گردیم بسیار مهم است، عده‌ای رو سیاه به سوی خدا باز می‌گردند و عده‌ای رو سفید خداوند را ملاقات خواهند کرد.

خطیب جمعه استان ادامه داد: آن‌چه که ملت و همه اهل عالم در حادثه ساختمان پلاسکو مشاهده کردند، ایثارگری و فداکاری از سوی آتش‌نشانان بود و آن‌ها خود را برای نجات مردم در شرایطی به خطر انداختند که وقوع هر حادثه ای برای آنها قابل پیش‌بینی بود.ه است.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان در حالی که می‌دیدند به سمت خطر می‌روند، آن را انتخاب کردند و به میدان شتافتند و این موضوع ارزش کار آن‌ها را دوچندان می‌کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: فداکاری آتش‌نشانان عزیز ما، چه آن‌هایی که جانشان را به خداوند تسلیم کردند و چه آن‌هایی که دچار آسیب شدند و یا سالم باز گشتند، در تاریخ کشور ما به ثبت خواهد رسید و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: فداکاری آتش‌نشانان ما نه تنها در فرهنگ ملت ما، بلکه در فرهنگ همه ملت‌های جهان تأثیر خواهد گذاشت و در حقیقت آتش‌نشانان ما مروج فرهنگ ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: رفتار مردم، دولت مردان و نهادهای دولتی و غیر دولتی نشان داد، که ما ملت فرهیخته‌ای داریم و در زمان خطر آماده ایثار و فداکاری برای یکدیگر هستند.

وی در پایان گفت: هنوز امیدواریم آن‌هایی که شرایط مشخصی ندارند، نجات پیدا کنند، برای مجروحان طلب شفا داریم و دعا می‌کنیم تا آن‌هایی که جانشان را در این راه فدا کردند، با امام حسین (ع) محشور شوند./853/102/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات