۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۴۷۴۶۳
امام جمعه رفسنجان:

مسائل مادی نباید موجب تأخیر در ازدواج جوانان شود

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه مسائل مادی نباید موجب تأخیر در ازدواج جوانان شود، گفت: متأسفانه این امر میل به ازدواج را در جامعه کاهش داده و این در حالی است که ازدواج سنت پیامبر و از ارزشهای اسلام محسوب می شود.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) باید الگوی برای خانواده ها باشد، به ویژه برای پسران و دختران که از زندگی آن عزیزان الگو بگیرند و گرچه هنوز افرادی داریم با کمترین هزینه زندگی می کنند.

وی بیان کرد: خدای تبارک و تعالی حضرت فاطمه(س) را برای علی(ع) و علی(ع) را برای فاطمه(س) خلق کرده بود و با وجود خواستگاران زیادی که حضرت زهرا(س) داشت ایشان برای هیچ یک از آن خواستگاران خلق نشده بود، مگر اینکه حضرت علی(ع) انتخاب شده بود، که به عنوان داماد پیامبر قرار گیرد.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «از جمله حقوق فرزند بر پدر سه چیز است که یکی از آن سه چیز این است؛ هنگامی که فرزندش به سن ازدواج رسید باید برایش همسر برگزیند» و طبیعی است که ارزش زن در خانه برای مرد مایه آرامش است که سوره اعراف آیه 189 بیانگر این موضوع است.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه جوانان ما باید در انتخاب همسر دقت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مشاوره قبل از ازدواج خیلی مهمتر از آن است که انسان در زندگی خود با یکسری مشکلات برخورد کند که قرار باشد به نزد مشاور برود و جوانان باید از مشاوران متخصص کمک بگیرند و سعی کنند مشاوران مذهبی را برای این امر انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: افزون بر انتخاب مشاور جوانان باید در زندگی خود از بزرگان نیز کمک بگیرند و خواسته ازدواج نباید امری یک جانیه باشد، شاید این عشق ظاهری و مقطعی باشد و تجربیات بزرگان نیز می تواند راهگشا باشد.

امام جمعه رفسنجان در ادامه اخلاق، ایمان، کسب درآمد مشروع و حلال را از جمله معیارهای دختران برشمرد و افزود: پسران نیز باید همسرانی را انتخاب کنند که مادران متعهد و مؤمن برای فرزندان آینده آنان باشد و از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند. 

حجت الاسلام رمضانی پور یادآور شد: مسائل مادی نباید موجب تأخیر در ازدواج جوانان شود و متأسفانه این امر میل به ازدواج را در جامعه کاهش داده است و ازدواج سنت پیامبر گرامی اسلام و از ارزشهای اسلام محسوب می شود؛ زیرا جوانان را از گناه دور کرده و زیربنای تشکیل خانواده است./9709/302//ب2

ارسال نظرات