۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۷۴۶۰
امام جمعه کوهبنان:

اخلاق و ایمان دو رکن اساسی در ازدواج است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه اخلاق و ایمان دو رکن اساسی در ازدواج است، گفت: جوانان باید در نخستین فرصت نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده اکمال دین خود اقدام کنند.
ازدواج

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ازدواج در اسلام مورد تأکید قرار گرفته و در نزد خدای تبارک و تعالی هیچ بنایی دوست داشتنی تر از ازدواج نیست.

وی با بیان اینکه امر ازدواج باید به موقع و بدون تأخیر صورت گیرد، تصریح کرد: بهترین سن ازدواج برای جوانان 18 تا 22 سال است و یکی از مسائلی که سبب قوای نظام جامعه اسلامی می شود تشکیل خانواده است.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: ازدواج همه ائمه برای ما الگو است، اما ازدواج حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س) الگوی همه جوانان و خانواده ها باید باشد و از زندگی این بزرگواران سرمشق بگیرند.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: در امر ازدواج خانواده ها باید هم سطح باشند، اخلاق و ایمان از مهم ترین ارکان ازدواج به شمار می روند و مورد تأکید اسلام نیز قرار گرفته اند و هر چند دیگر موارد نیز تضمیین کننده زندگی است؛ اما به این دو مورد تأکید زیادی شده است.

وی سن ازدواج و تحصیلات را نیز مهم خواند و افزود: رکن اساسی در زندگی اخلاق و ایمان است که همه جوانان باید در زندگی خود به این دو مورد اهمیت دهند تا زندگی موفقی را داشته باشند.

امام جمعه کوهبنان ابراز کرد: متأسفانه در اکثر ازدواجها شاهد اسراف و خرج های پر زرق و برق هستیم، بنابراین می طلبد خانواده ها در برگزاری مراسمات خود از اسراف دوری کنند و تجملات را کنار بگذارند که این امر سبب استحکام در خانواده شود.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: جوانان مهریه و جهاز سنگین را در زندگی خود ملاک اصلی قرار ندهند، در حالیکه در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مهریه و جهاز نیز مطرح بوده و خانواده ها باید از زندگی آنان الگو بگیرند و سخت گیری را کنار بگذارند.

وی افزود: متأسفانه بعضی از مراسمات ازدواج همراه با گناه است، بنابراین باید از گناه پرهیز شود و زندگی که با گناه آغاز شود عاقبت خوشی نخواهد داشت و سعی کنید زندگی خود را با ایمان و توکل به خدا آغاز کنید که قطعا در این زندگی عاقبت بخیری خواهد بود.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: پیوند زناشویی و تشکیل کانون مهر و محبت به وسیله زوجین منشأ آسایش و آرامش است، بنابراین جوانان باید در نخستین فرصت نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده اقدام  و تا نسبت به اکمال دین خود اقدام کنند.

حجت الاسلام جعفری در پایان افزود: ازدواج از پایه‌های اساسی زندگی انسان است و به تعویق افتادن آن به سبب بعضی سخت‌گیری‌ها و اهمیت دادن به تجملات، می‌تواند بسترساز بروز برخی معضلات اجتماعی و معاصی کبیره شود./9709/302/ب2

ارسال نظرات