۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۴۵۸
ترقی در گفت وگو با رسا:

نقد گریزی دولت روحانی بی سابقه است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از کمبود سعه صدر در دولت یازدهم، گفت: امروز اگر نخبگان سیاسی به دولت نقد وارد کنند، با موانعی همچون شکایت و فشار مواجه می‌شوند.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا در خصوص کارنامه کاری دولت یازدهم در عرصه‌های داخلی و خارجی، گفت: دولت یازدهم در حوزه اقتصاد، علی‌رغم کنترل نرخ تورم، در زمینه رونق به جریان تولید هنوز توفیق محسوس و نتیجه مطلوبی را به دست نیاورده است.

وی افزود: بدهکاری دولت به سیستم بانکی مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده بود که با مصوبه اخیر مجلس تا حدودی این موضوع رفع و رجوع شد. امروز شاهد هستیم که دولت روحانی نیز مانند دولت قبل یک شیوه را برای نجات از بدهی‌های خود را به کار گرفته است.

ترقی در خصوص موضوع رکود نیز، بیان داشت: همچنان شاهد باقی ماندن رکود هستیم. در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیز به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها، سرمایه‌ای برای کشور جذب نشده است و رشد اقتصادی همچنان در سطح غیرقابل قبولی بسر می‌برد.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تعطیلی 15 هزار کارخانه و بنگاه اقتصادی، خاطرنشان کرد: امروز 5 میلیون نفر از افراد تحصیلکرده در کشور بیکار هستند. علاوه بر تمام مشکلات داخلی، هنوز نمی‌توانیم وجه فروش نفت را علی‌رغم افزایش فروش به داخل منتقل کنیم.

قدرت خرید مردم 50 درصد کاهش پیدا کرده است

وی ادامه داد: امروز قدرت خرید مردم تا 50 درصد پایین آمده است، این موارد نشان می‌دهد حوزه اقتصاد علی‌رغم اینکه اولویت‌دارترین موضوع کاری دولت بوده است، هنوز مشکلات عدیده‌ای را دارد.

ترقی با پرداختن به معضلات اجتماعی، بیان داشت: 12 موضوع آسیب اجتماعی از قبیل؛ طلاق و اعتیاد به نقطه جوش رسیده است که وضع نگران کننده‌ای را پدید آورده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص سیاست خارجی دولت یازدهم، گفت: با وجود اینکه برجام باید آثار مناسبی در عرصه بین المللی می‌داشت، اما همچنان در عرصه سیاست خارجی با اشکالات جدی مواجه هستیم. امروز ارتباط ایران با کشورهای عربی و آسیای میانه دچار مشکلات جدی شده است، به طوری که در آسیای میانه تقریبا پایگاه خود را از دست داده‌ایم.

وی افزود: در قبال کشورهای آفریقایی نیز به دلیل بی توجهی به این حوزه، ارتباطات دوستانه ما به سمت کاهش و یا بعضا قطع ارتباط رفته است. اهداف عربستان نیز در کشورهای آفریقایی در جهت کاهش روابط آن کشورها با ایران به ثمر نشسته است.

وی تصریح کرد: به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به سه قاره اصلی توجه جدی نشده است، امروز عزت پاسپورت ایرانی حفظ نشده  و در خصوص کشورهای حوزه مقاومت نیز هماهنگی دیپلماسی عمومی ایران با فعالیت‌های حمایتی از آن کشورها با مشکل مواجه است.

ترقی در خصوص بحث نقدپذیری دولت روحانی نیز، بیان داشت: دولت روحانی شدیدأ نقد ناپذیر است و متاسفانه تیم‌هایی که رسانه‌ها و مطبوعات را از سوی دولت رصد می‌کنند به صورت مستمر و شدید با نقد دولت مقابله می‌کنند و از اهرم‌های فشار، همچون؛ قطع و کسر یارانه و بودجه استفاده می‌کنند.

عدم نقدپذیری دولت بی سابقه است

وی اضافه کرد: اشخاص و نخبگان سیاسی اگر امروز نقدی را متوجه دولت کنند، با شکایت و فشار از سوی دولت مواجه می‌شوند. این نوع روش نقدگریزی تا کنون از هیچ دولتی دیده نشده است، که نشان دهنده کمبود سعه صدر میان دولتیان است.

دولت یازدهم به برخی از رهنمودهای رهبر انقلاب کم توجهی می‌کند

ترقی تأکید کرد: دولت به معیارهایی که از سوی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش سعه صدر داشته‌اند نیز بی توجهی می‌کند.

عضو حزب موتلفه اسلامی با دعوت دولتیان به تبعیت از نظرات و فرامین رهبر معظم انقلاب، گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار اخیر با دولت به اولویت دادن به بحث‌های اقتصادی و پرهیز از پرداختن به حاشیه و همچنین ورود زودهنگام به انتخابات در سال آخر کار دولت اشاره کرده‌اند که اعضای دولت یازدهم باید به این مسایل توجه جدی کنند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به مسایل فرهنگی و رفع دغدغه‌های موجود از جمله مسایلی است که باید در کنار پاسخگویی به مردم در موضوع حقوق‌های نجومی مدنظر دولت قرار بگیرد. دولت باید فرصت باقی مانده از عمر کاری خود را باید غنیمت بشمارد و تمرکز خود را برای رفع مشکلات موجود بگذارد./856/ت301/ج

 

ارسال نظرات