۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۷۴۵۷
آیت الله ممدوحی در گفت وگو با رسا:

کار چندانی در عرصه فرهنگ صورت نگرفته است

عضو جامعه مدرسین با بیان این که هدف ما از بیان مسائل تضعیف، بدگویی و کوبیدن دولت نیست، گفت: در نظام فرهنگی آنچنان که می بایست کاری صورت نگرفته است.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد دولت در عرصه فرهنگی به تبیین انتظارات حوزه علمیه قم و مراجع و علما در زمینه حفظ ارزش ها و فعالیت های فرهنگی پرداخت.

وی افزود: سفارش اکید رهبر معظم انقلاب، علما و حوزه علمیه بر حفظ شعائر، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ دین و ایمان، صحت عمل و درستکاری در تمامی سطوح است که مکرر بیان شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هدف ما از بیان مسائل تضعیف، بدگویی و کوبیدن دولت نیست، اظهار داشت: در عرصه فرهنگی آنچنان که می بایست کاری صورت نگرفته است و عدم ساماندهی فرهنگ و وجود مشکلاتی همانند پارتی بازی و رشوه خواری در ادارات مردم را خسته کرده است.

وی ادامه داد: گرانی و بیکاری از مشکلات اصلی به شمار می رود که باید برای رفع آن تلاش کرد، این ها تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و حرف ما نیست، از این رو باید برای فرهنگ سازی و حل مشکلات تلاش شود.

آیت الله ممدوحی در ادامه گفت وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به وظیفه دولت اسلامی نسبت به دین مردم ابراز داشت: نظام دینی همان نظام حکومتی ما است، حکومت ما زاییده شده از دین است از این رو رابطه تنگاتنگی وجود دارد و حتی رابطه هم نه بلکه خودش است.

وی عنوان کرد: دین انقلاب و دولت اسلامی را ایجاد کرده است، از این رو قوانین مجلس زیر نظر دقیق شورای نگهبان قرار دارد تا قوانین نیز دینی باشند، کسانی که می گویند دولت در رابطه با دین مردم وظیفه ای ندارد نمی دانند که دولت با حذف دین به چه معنا است؛ دولت با حذف دین یعنی همان زمان و دین شاه.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم درباره نامه جامعه مدرسین به رییس جمهور درباره مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: این مسأله برای چند وقت پیش است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات