۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۷۴۵۶
آیت الله حیدری:

کسانی که می گویند نیازی به موشک نداریم باقی مانده تفکر لیبرالی بازرگان هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با انتقاد از عده ای در داخل کشور که با سخنان و رفتار خود سعی در تضعیف توان و زیر سؤال بردن برنامه های دفاعی و موشکی کشور دارند، گفت: کسانی که امروز می گویند موشک نیاز نداریم بقایای تفکر بازرگان هستند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت توان تدافعی و تهاجمی گفت: مبنای دفاع در اسلام مشخص است که تنها جنبه دفاعی دارد البته در صورت ضرورت جنبه تهاجمی نیز پیدا می کند.

وی افزود: خود تهاجم هم نوعی دفاع است به این معنا که قدرت های سلطه گر تا احساس نکنند یک جریان مقتدر در مقابل آنها است و می تواند آنان را زمین بزند حد یقفی در اعمال استکبار و ظلم و ستم به ملل مستضعف ندارند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که تنها راه متوقف کردن ظلم و ستم استکبار  این است که ملت های مستضعف و مظلوم به اندازه ای باید خود را قوی کنند که دشمن را بترسانند، اظهار داشت: این مسأله عبارت دیگری از آیه شریفه قرآن کریم است که می فرماید باید خود را آماده کنید تا این که دشمن خدا که همان دشمنان شما هستند را بترسانید و آن ها جرأت نکنند که حمله ور شوند.

وی ادامه داد: امروزه استکبار جهانی به رهبری آمریکا از راه های گوناگون ورود پیدا کرده تا انقلاب اسلامی و ملت ایران را شکست دهد و دچار فرو پاشی کند که خوشبختانه نتوانست، یکی از مسائلی که تهدید می کنند گزینه نظامی است و در برابر گزینه نظامی جز استعداد و آمادگی همه جانبه تهاجمی و دفاعی چیز دیگری وجود ندارد، از این رهگذر است که رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح امر کردند که همواره خود را آماده کنند.

آیت الله حیدری با انتقاد از عده ای در داخل کشور که با سخنان و رفتار خود سعی در تضعیف توان و زیر سؤال بردن برنامه های دفاعی و موشکی کشور دارند، ابراز داشت: جریاناتی هستند که متأسفانه بر اثر مرعوب یا دلباخته شدن نسبت به تمدن غربی همواره خود را می بازند از این رو شخصیت مستقلی برای خود متصور نیستند که روی پای خود بایستند.

وی عنوان کرد: این افراد دوست دارند جزو نظام نوین جهانی باشند در این صورت نیازی به اسلحه و توان دفاعی نمی بینند چون کسی که خود را به اجنبی فروخته و تسلیم شده است احساس می کند که دشمن حالت امنی دارد اما ملتی که بخواهد روی پای خود بایستد و استقلال همه جانبه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد قطعا نسبت به دشمن احساس امنیت نمی کند از این رو خود را تجهیز می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ایران از آمریکا هواپیماهایی خریداری کرده بود اما در ابتدای انقلاب دولت بازرگان آن معامله را به صورت یک جانبه فسخ کرد و گفت که ما آن هواپیما که ظاهرا اف 16 بوده را نمی خواهیم چون بنای جنگ با کسی نداریم، با این فسخ آمریکا نه پول و نه هواپیما را نداد.

وی اضافه کرد: چند ماه پس از این جریان جنگ صدام پیش آمد که اگر آن هواپیماها را داشتیم خیلی راحت تر می توانستیم از خود در برابر رژیم بعثی دفاع کنیم اما به دلیل آن غلطی که دولت لیبرال ها و بازرگان انجام داد و خیانتی که صورت گرفت هم پول و هم هواپیما به ایران نرسید.

آیت الله حیدری گفت: کسانی که امروز می گویند موشک نیاز نداریم بقایای تفکر بازرگان هستند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات