۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۴۵۵

پاسخ موسوی به ضرغامی در جریان فتنه چه بود؟

ضرغامی گفت: در جریان انتخابات 88 به آقای موسوی گفتم تقلبی صورت نگرفته و رسانه در اختیار شماست؛ بیایید به دو سؤال جواب دهید اما او گفت من فقط در پخش زنده تلویزیونی بیانیه می‌خوانم.
عزت الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه اولین نشست فعالین نشریات و رسانه های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که به همت بسیج دانشجویی در سالن آمفی تئاتر مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خراسان برگزار شد به بیان نکاتی در مورد نقش دانشجویان در حوزه رسانه و نشریات پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: شما دانشجویان فعال و انقلابی و باانگیزه و در دانشگاهتان شناخته شده و تاثیرگذار هستید، امروز دنیای الکترونیک تحول اساسی در حوزه رسانه ایجاد کرده است؛ در نتبجه باید با ابزار نوین و شرایط جدید در فضای روز ارتباطات کار رسانه ای انجام دهید.

وی با بیان این‌که فعالیت در فضای نشریات دانشجویی گام نهادن به فضای ژورنالیستی کشور است، گفت: در کار نشریه دانشجویی بدانید که همه چیز در فضای رسانه شکل می گیرد و تولید می شود، در خلق خبر با نوع بیان، یک پدیده تاثیرگذار تشکیل می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه فضای مجازی به معنای فضای جدید رسانه ای است، افزود: فضای امروز ما به گونه ای کار را به نتیجه می رساند که آدمی مجبور است بسیاری از حقایق را رها کند و ببیند برای یک کار خاص چطور باید فعالیت رسانه ای موثری انجام دهد که بتواند قدمش را جلو ببرد. 

وی تأکید کرد: نشریات دانشجویی بهترین فرصت برای کار تیمی است چون کارهای فردی جلو نمی رود؛ کار صحیح، کار جمعی است، در نشریات دانشجویی کار این‌گونه است؛ تیتر و عکس و یادداشت دور هم یک نشریه را سر و سامان می دهد و کار جبهه ای در حوزه رسانه قبیله ای نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که متأسفانه در حوزه رسانه از داخل و خارج ضربه می‌خوریم، جریانات پیش آمده پیرامون حقوق‌های نجومی را از مصادیق آن دانست و در تحلیل خود نسبت به توجیه‌های غیر قابل پذیرش برخی جریان‌ها، تصریح کرد: حقوق شصت میلیونی با هیچ قانونی سنخیت ندارد.

رییس اسبق سازمان صداوسیما با بیان اینکه در کار رسانه ای بدل می زنند از کلمه «دلواپس» به عنوان یکی از مصادیق بدل زدن رسانه ای نام برد و یادآور شد: نمونه دیگر این قضیه فیلم لانتوری است که یک بیانیه کامل علیه 37 سال عمر انقلاب اسلامی  است، در سینما همزاد پنداری می شود؛ الان از کلمه دلواپس استفاده نمی کنم چون کدگذاری می شود اما نگاه شما باید نگاهی جبهه ای و پازلی و قلم‌ شما باید مسؤولانه، آگاهانه و مستند باشد.  

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین کار رسانه‌ای این است که بدانیم با جبهه مقابل خود چگونه رفتار کنیم، گفت: امروز نرم افزارها حرف اصلی را می زنند و همیشه در ارتباطات رسانه‌ای زبان مطرح است؛ دنیا تحول اساسی به سمت هم‌گرایی پیدا کرده است، در فضای مجازی نه تنها باید گفتمان روز را یاد کنیم  بلکه باید فرمان فعالیت‌مان نیز به سمت هدایت درست باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در فتنه به دنبال فتح صداوسیما بودند، خاطرنشان کرد: فتنه فقط در دو خیابان تهران بود اما وقتی رادیویی شد رواج پیدا کرد، ما می دانستیم اگر رسانه منفعل شود این فضا را دیگر نمی توان کنترل کرد، در جریان انتخابات 88 به آقای موسوی گفتم تقلبی صورت نگرفته و رسانه در اختیار و متعلق به شماست؛ بیایید در مقابل رسانه‌ها به دو سؤال جواب دهید اما او گفت من فقط در پخش زنده تلویزیونی بیانیه می‌خوانم.

گفتنی است در این دوره 150 نفر از فعالین نشریات و رسانه های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور به مدت یک هفته در مشهد مقدس حضور دارند./820/202/ع

ارسال نظرات