۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۴۷۳۹۷
امام جمعه دامغان:

تکنولوژی زدگی و دگرگونی ارزشها حاصل بی‌توجهی به اصول زندگی اسلامی است

امام جمعه دامغان با برشمردن برخی ویژگی‌های سبک زندگی با توجه به سیره عملی اهل بیت(ع)، گفت: تکنولوژی زدگی و دگرگونی ارزشها که امروز در برخی خانواده‌ها شاهد آن هستیم حاصل بی‌توجهی به اصول و ارزشهای زندگی اسلامی است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی(ع)، آن امام همام را پربرکت‌ترین انسانها عنوان و اظهار داشت: جود و کرم حضرت جواد الائمه(ع) تنها قطره‌ای از دریای پرنور فضائل وجود ایشان است.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به در پیش بودن سالروز پیوند مبارک و آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به تشریح برخی ویژگی‌های سیره عملی زندگی برترین بانوی دو عالم پرداخت و خاطرنشان کرد: وقت گذاشتن در خانه برای فراهم کردن کانونی گرم و مطمئن، خانه داری و همسرداری مناسب و شایسته شیوه آن حضرت بود که متأسفانه با راه و روش امروز زندگی بسیاری از زنان جامعه اسلامی متفاوت است.

وی احترام به همسر و پرورش فرزندانی نیکو را دیگر درس‌های مهم زندگی حضرت زهرا(س) برای بانوان جامعه اسلامی دانست و افزود: مهریه سبک، دوری از گناه در جشنها و آیین ازدواج، جهیزیه به اندازه و مورد نیاز را از دیگر ویژگیهای ازدواج به سبک زندگی علوی و فاطمی برشمرد.

امام جمعه دامغان مدگرایی، چشم و هم‌چشمی، افزایش سن ازدواج، تجردگرایی، بی‌‌وفایی و پیمان شکنی و دیگر ضدارزش‌های رخنه کرده در فرهنگ جامعه ما را ماحصل شبیخون فرهنگی دشمن و کم‌توجهی به حفظ ارزش‌ها دانست و تصریح کرد: تکنولوژی زدگی و دگرگونی ارزشها که امروز در برخی خانواده‌ها شاهد آن هستیم حاصل بی‌توجهی به اصول و ارزشهای زندگی اسلامی است.  

ولنگاری فرهنگی حاصل برخورد انفعالی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه بکار بردن تعبیر «ولنگاری فرهنگی» از سوی رهبر معظم انقلاب و دغدغه روز افزون ایشان در این حوزه بسیار مهم جامعه را متأثر کننده دانست و گفت: همه ما و به ویژه مسؤولان امر فرهنگ باید هوشیار باشیم و هر یک به وظیفه خود در قبال مطالبات رهبری به‌ویژه در بحث فرهنگ به دور از شعارزدگی عمل کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه تولید محتوا و کالای فرهنگی مفید و جلوگیری نشر و رواج محتوا و تولیدات مضر، ضددین و غیراخلاقی را رهبرد مؤثر مقابله با ولنگاری فرهنگی در جامعه عنوان و تصریح کرد: نباید آنقدر در برابر نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن منفعل عمل شود که رهبر انقلاب از چنین تعبیری برای شرایط فرهنگی کشور استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه دامغان با تأکید بر اینکه همان‌گونه که در ابعاد سیاسی و نظامی و علمی پیشرفت می‌کنیم باید در بخش فرهنگ به‌ عنوان زیر بنای اصلی توسعه جامعه اسلامی نیز پیشرفت کنیم، خاطر‌نشان کرد: خانواده، مجالس و محافل، عروسی‌ها و نظایر این مراسم‌ها نباید در جامعه اسلامی و شیعی آلوده به گناه و مخرب و در تضاد با فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) باشد.

وی با یادآوری فرارسیدن سالروز فاجعه غمبار منا، کشتار هزاران نفر از حجاج ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی و اثبات بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکام آل سعود، اظهار داشت: سعودی‌ها سال‌ها است که خائنین به حرمین شریفین و خائنان به امت بزرگ اسلام هستند و جنایات آنان در یمن و دیگر کشورهای اسلامی مایه ننگ مسلمانان است و چهره خبیث آنان بر هیچ کس پوشیده نیست.

گفتنی است، تأکید امام جمعه دامغان بر لزوم همکاری شایسته مردم با مأموران طرح آمار سرشماری نفوس و مسکن و دادن اطلاعات کامل و صحیح در راستای برنامه ریزی مناسب آینده کشور و تأکید وی بر لزوم توجه عملی مسؤولان به مشکلات و نیاز‌های خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود./977/201/ب2

ارسال نظرات