۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۳۸۲
امام جمعه موقت ساری:

دشمنان به دنبال خاموش کردن فریاد عدالتخواهی در جامعه اسلامی هستند

حجت‌الاسلام یوسف‌پور با بیان این که دشمنان در تلاش هستند تا فریاد عدالتخواهی را در جامعه اسلامی خاموش کنند، گفت: اما باید بدانند که خون‌های مطهر شهدا فریاد عدالتخواهی را طنین انداز می‌کند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، ظهر امروز در خطبه‌های این ‎هفته نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه هفته دولت با افتتاح پروژه‌های مختلفی به پایان رسید، اظهار داشت: همه تلاش مسؤولان باید بر مبنای رفع بیکاری باشد تا بتوانند در کنار مردم باشند و همواره یاری دهنده مردم باشند.

وی با در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: مسؤولان باید از منازعات انتخاباتی پرهیز کنند تا در آستانه انتخابات آتی فضای بانشاط و آرامی در جامعه ایجاد شود و مردم را به سمت برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور سوق دهیم.

این مسؤول با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، افزود: آنچه را که همه مکاتب بشری در زمینه ازدواج دارند، ازدواج پاک و الهی است، اما در کشوری که داعیه‌دار آیین علوی هستیم، به‌ جای این ازدواج‎های معقول و پاک، ازدواج‎های اینترنتی، خیابانی، پیامکی و دوستی‎های نامشروع است که نه‌ تنها نمی‎تواند اثربخش باشد، بلکه بنیاد خانواده را متزلزل و جامعه را به فساد می‎کشاند.

وی با بیان اینکه باید ازدواج الهی و پاک در جامعه گسترده شود، اظهار داشت: ازدواج الهی و پاک عزت خانواده و جامعه را در پی دارد و موجب می شود تا خانواده‌ها نسلی نو و الهی را تربیت کنند تا در آینده در کنار حضرت ولی عصر (عج) موجب افتخار حکومت اسلامی شوند.

حجت الاسلام یوسف‌پور با اعلام اینکه اکنون در برابر هر چهار ازدواج یک طلاق داریم که یک فاجعه بوده و خسارت‎بار است، اظهار کرد: طلاق، پدیده شومی است که فرزندان، خانواده و جامعه را به تباهی می‎کشاند، بنابراین همه پدران، مادران، مسؤولان و جوانان اعم از دختر و پسر با ازدواج الهی و پاک، عزت را در دنیا و سعادت را در آخرت دنبال کنند و باید بدانیم که طلاق جامعه را به سمت فساد و تباهی می‌کشاند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها در این فکر باشند که نسل نو را بر اساس تربیت الهی هدایت کنند و امروز جوان ایرانی باید هوشیار بوده، بفهمد و درک کند که خود را از این هلاکت سخت و بدعاقبتی خطرناک نجات دهد.

خطیب جمعه موقت ساری با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه، افزود: این اتفاق نباید فراموش شود و باید یاد و نام کشته‌شدگان حادثه منا را زنده نگه داشته و حقوق آنها مطالبه شود، دشمنان در تلاش هستند تا فریاد عدالتخواهی را خاموش کنند اما باید بدانند که خون‌های مطهر شهدا فریاد عدالتخواهی را طنین انداز می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه همه کشتارهای منطقه از سوی استکبار جهانی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: اسرائیل، آمریکا، انگلیس و صهیونیسم تلاش دارند که فریاد «لا اله الا الله» و «محمداً رسول‎الله» را با این کشتارهای بی‎رحمانه و شهادت‎ها خاموش کنند، غافل از اینکه خون‌های مطهر شهدا تبدیل به صدای رسایی می‎شود که «لا اله الا الله» و «محمداً رسول‎الله» را فریاد می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام جواد (ع)، گفت: آن امام بزرگوار همواره بر اخلاق و تقوا در جامعه اسلامی تأکید داشتند و حتی در این باره به یکی از شیعیان خود به نام «سعدالخیر» نامه مفصلی را ابلاغ کردند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه تقوای الهی انسان را از هلاک و فاسد شدن حفظ کرده و غنیمتی بس بزرگ برای انسان است، افزود: اگر انسان از تقوا برخوردار نباشد، هیچ‌گاه عاقبت به‎خیر نمی‎شود و سعادت و عزت را به‎دست نمی‎آورد اما انسان باتقوا به مقامی می‎رسد که از همه خطرها و بلاهای بزرگ نجات می‎یابد.

حجت الاسلام یوسف پور در پایان با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل انسان، نداشتن بینش الهی و بی‌بصیرتی است، بیان کرد: همه این‎ها از بی‎تقوایی است، چرا که تقوا چشم و دل انسان را بینا ساخته و انسان را در پناه خدا نگه می‎دارد ، تقوا به‎ عنوان ضمانت الهی، آن است که انسان خود را در محضر خدا بداند و از این نظر همه انبیا و اولیای الهی بر این شاخصه مهم تأکید دارند./950/201/ب2

ارسال نظرات