۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۴۷۳۷۷
امام جمعه موقت همدان:

بالا رفتن سن ازواج موجب انحراف اخلاقی در جامعه می شود

حجت الاسلام موسوی با بیان این که یکی از مشکلات امروز کشور تأخیر در ازدواج است، گفت: بسیاری از مردم با شرط های بدعت وار سبب شده اند که امر ازدواج در جامعه به تأخیر بیفتد و جامعه به انحراف کشیده شود.
موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید هاشم موسوی، امام جمعه موقت همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت امام جواد(ع)، اظهار داشت: امام جواد(ع) اسوه مقابله علمی با دشمنان اسلام و قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مال و لقمه حلال، تصریح کرد: مذهب شیعه بیش از 80 باب علمی دارد که باید به همه آنها توجه شود که مهمترین مساله در میان مسائل مساله مال و دارایی انسان است.

امام جمعه موقت همدان با اشار به تأثیر لقمه حرام در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: بهترین اعمال انسان و خالص ترین آنها اگر مخلوط به مال حرام باشد مقبول درگاه خداوند نیست.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مجوز استاده از نعمات دنیوی را صادر کرده است، گفت: خداوند در قرآن طهارت مالی را بر دیگر طهارت ها مقدم داشته است و این نشان از اهمیت آن دارد.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: شیطان برای انسان دشمنی بسیار خطرناک محسوب می شود و در همه عرصه به دنبال به عصیان کشیدن انسان است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که یکی از مشکلات امروز کشور تأخیر در ازدواج است، گفت: بسیاری از مردم با شرط های بدعت وار سبب شده اند که امر ازدواج در جامعه به تاخیر بیافتد و جامعه به انحراف کشیده شود.

وی با شاره به این که در ازدواج باید معیار ایمان و تقوی مورد توجه باشد، گفت: چیزی که در ازدواج باید مورد توجه باشد ایمان و اخلاق فرد است و گرنه دیگر مسائل موضوعات فرعی هستند.

امام جمعه موقت همدان در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت رییسعلی دلواری، خاطرنشان کرد: رییسعلی دلواری یکی از غیورمردان این مرز و بوم بود که با غیرت دینی و ملی خود اجازه ورود اجانب را به کشور نداد./979/201/ب2

ارسال نظرات