۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۴۷۱۸۸
کنعانی مقدم:

دولت در عرصه فرهنگ نقشه راه ندارد

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این که دولت باید به مسائل فرهنگی اهمیت دهد، گفت:نقد مهمی که بر دولت آقای روحانی می‌توان داشت، نبود نقشه راه فرهنگی مشخص در دولت است، این موضوع باعث شده است پراکندگی در تصمیمات کلان فرهنگی به چشم بخورد.
حسین کنعانی فعال اصول‌گرا

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، بیان داشت: نقد مهمی که بر دولت آقای روحانی می‌توان داشت، نبود نقشه راه فرهنگی مشخص در دولت است، این موضوع باعث شده است پراکندگی در تصمیمات کلان فرهنگی به چشم بخورد.
وی افزود: توقعی که از آقای رئیس جمهور وجود دارد این است به عنوان فردی که از جامعه روحانیت آمده است به دنبال اولویت قرار دادن مسائل فرهنگی در جامعه باشد؛ مشخصا به نظر می‌رسد که هنوز نتوانسته‌ایم نقشه راه مشخصی در خصوص مسائل کلان فرهنگی از دولت ببینیم.

کنعانی مقدم در خصوص برجام، اظهار داشت: برجام تصمیم نظام است و تصمیم آقای رئیس جمهور و کابینه ایشان نیست، البته بخشی از مجریان برجام دولتی هستند و شخص رئیس جمهور نیز تلاش خود را در موضوع برجام انجام داده است.
وی گفت: باید ببینیم دولت در انجام پیش‌نویس توافق شده برجام تا چه حدود توانسته موفقیت کسب کند، در برخی از موارد تعهدات اقتصادی برجام که تحریم‌ها بوده‌اند هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌ایم، البته غافل نشویم غربی‌ها نیز به پیمان‌شکنی و بدعهدی شهرت دارند.
کنعانی مقدم پیرامون موضوع فضای سیاسی کشور تصریح کرد: آرامش خوبی در فضای سیاسی کشور حاکم است و تنش‌هایی که در دولت نهم و دهم دیده ‌می‎شد بسیار کمتر شده است، در سال‌های اولیه دولت که اصولگرایان در مجلس حضور داشتند تعامل خوبی بین مجلس و دولت شکل گرفت، این موضوع باعث می‌شود روی بحث‌هایی که دولت در این زمینه دارد تأمل کرد و نقد پذیری دولت را مورد بررسی قرار داد

کنعانی مقدم  گفت: فضای نقد در جامعه باز است، اما اینکه دولت چقدر به نقد‌ها ترتیب اثر می‌دهد و به آنها توجه می‌کند بحث دیگری است.
وی با بررسی کارنامه اقتصادی دولت یادآور شد: دولت تلاش فراوانی در بحث اقتصادی و معیشتی داشته است؛ رفع تحریم‌ها، کاهش نرخ تورم و سر و سامان دادن به مسائل اقتصادی مواردی هستند که کارنامه خوبی را برای دولت ایجاد کرده‌اند.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مدل‌های اقتصادی، تاکید کرد: چیزی که در برجام به ما تحمیل شده است مدل اقتصادی غربی‌ها است که دولت در این زمینه کوتاهی کرده است، دولتمردان کشور آمریکا همواره به دنبال مدل اقتصادی نفت در برابر غذا هستند که این مدل را در کشور عراق نیز اجرا کردند، ما نباید اجازه بدهیم که این مدل در کشور ما اجرا شود. ضرورت عمل به اقتصاد مقاومتی، باعث می‌شود وابستگی کمتر را به نفت و سیاست‌های خصمانه آمریکا داشته باشیم.

کنعانی مقدم در پایان گفت: دولتمردان تا لحظه آخر مسؤولیتشان باید بر سر سوگندی که خورده‌اند متعهد باشند و به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند عمل کنند تا اعتماد مردم جلب شود، همچنین باید از درگیری‌های انتخاباتی به معنای سیاسی دوری کنند./856/ت302/ج1

ارسال نظرات