۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۴۷۱۱۳
رییس بنیاد مستضعفان کشور:

محرومیت‌زدایی مهم‌ترین هدف و اولویت بنیاد مستضعفان است

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به ارائه اسناد املاک و اراضی بنیاد علوی به اهالی مناطق محروم کشور، گفت: مهم‌ترین هدف و اولویت اصلی بنیاد مستضعفان محرومیت‌زدایی از چهره کشور است.
سعیدی کیا- رییس بنیاد مستضعفان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد سعیدی‌کیا، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، امروز در دیدار با مسؤولان استان خراسان شمالی، با بیان اینکه توجه ویژه به مناطق محروم و روستاییان اولویت اصلی بنیاد مستضعفان است، افزود: در این زمینه تلاش می‌شود با اجرای طرحهای گوناگون، برای محرومیت‌زدایی از چهره کشور گامهای اساسی برداشته شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات در دست اجرا در این زمینه واگذاری اسناد املاک و اراضی بنیاد علوی به اهالی مناطق محروم کشور است، اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعیین تکلیف اراضی و املاک بنیاد علوی در مناطق محروم کشور، امروز هزار و 100 فقره سند واگذاری املاک این بنیاد به مردم اهل سنت شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان خراسان شمالی اهدا می‌شود.

سعیدی کیا ادامه داد: برنامه اهدای اسناد املاک بنیاد علوی به مردم مناطق محروم همچنان در حال اجرا بوده و تاکنون نیز در طی پنج مرحله پنج هزار و 780 فقره سند در استانهای خراسان شمالی و رضوی به مردم محروم اهل سنت و شیعه اهدا شده است.

وی با یادآوری اینکه امروز و در این مرحله از واگذاریها هزار و 100 فقره سند در شهرستان مانه و سملقان به واجدان شروط که همه آنها اهل سنت هستند، اهدا می‌شود، افزود: این اسناد بیش از 600 هزار مترمربع را شامل شده و حدود 60 میلیارد ریال ارزش مالی دارند که به‌صورت رایگان به مردم منطقه واگذار می‌شود.

به گفته این مسؤول با واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی به مردم مناطق محروم استان خراسان شمالی، اهالی این روستاها می‌توانند با استفاده از این اسناد نسبت به دریافت تسهیلات مسکن اقدام کنند.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه همچنین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قصد دارد اسناد اراضی زراعی بنیاد علوی را هم به مردم منتقل کند، ادامه داد: بنیاد مستضعفان کشور تلاش می‌کند با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، اسناد زمینهای مزروعی را نیز به مردم محروم مناطق مختلف اهدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تسهیلات ویژه‌ای به خانواده‌های دارای معلول ارائه می‌کند، افزود: با توجه به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته، بنیاد مستضعفان با همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به 11 هزار و 300 خانواده دارای معلول در کشور تسهیلات ویژه‌ای برای خانه‌دار شدن می‌دهد.

به گفته سعیدی‌کیا در این راستا 229 خانوار دارای معلول در استان خراسان شمالی هم با استفاده از این تسهیلات صاحب مسکن خواهند شد.

وی همچنین از ارائه سبد کالا از سوی بنیاد مستضعفان به بانوان باردار مناطق محروم خبر داد و افزود: به‌منظور کمک به خانواده‌های محروم به تمامی زنان باردار این مناطق سبد کالا اختصاص داده می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات