۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۷۰۰۹
معاون آموزش مدرسه علمیه ولی عصر بناب:

پژوهش از محورهای مهم حوزه ولی عصر در سال جاری تحصیلی خواهد بود

معاون آموزش مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بناب پژوهش را از محورهای اساسی این مدرسه علمیه دانست و گفت: طلاب پایه های سوم تا ششم این مدرسه علمیه از برنامه های ویژه پژوهشی برخوردارخواهند بود.
پژوهش دینی

حجت الإسلام  حسین آخوندی، معاون آموزش حوزه علمیه ولی عصر(عج) بناب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در این مدرسه علمیه از ابتدای شهریور ماه، گفت: این مدرسه علمیه در سه سطح و با تعداد بالغ بر ۵۰۰ طلبه سال تحصیلی جدید را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بناب نسبت به دو ساحت تحصیل و تهذیب عنایت ویژه دارد، تصریح کرد: از این رو این مدرسه علمیه تمام تلاش خود را در این دو ساحت به کار بسته است و در سال جاری نیز برنامه های علمی، پژوهشی و تهذیبی خود را با این هدف برنامه ریزی و تدوین کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب با اشاره به فعالیتهای تحصیلی و آموزشی مؤسسات علمی در این مجموعه، افزود: در سال تحصلی جدید علاوه بر دروس عادی حوزه، مؤسسه تخصصی حوزه نیز در دو رشته فقه و اصول و کلام اسلامی برای دوره جدید طلبه پذیرش کرده است.

این استاد حوزه بناب با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ طلاب پایه های اول و دوم براساس برنامه نظام جدید حوزه مشغول به تحصیل خواهند بود، ابراز داشت: امید است بر اساس این طرح جدید شاهد شکوفایی بیشتر طلاب در تحصیلات علوم حوزوی باشیم و نتایج بهتری را به دست آوریم.

وی با اشاره به دیگر برنامه های حوزه علمیه بناب، پژوهش را از محورهای اساسی این مدرسه علمیه دانست که مشابه سالهای گذشته به صورت جدی در این مجموعه پیگیری خواهد شد، گفت:  طلاب پایه های سوم تا ششم این مدرسه علمیه از برنامه های ویژه پژوهشی برخوردار خواهند بود.

معاون آموزش مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بناب با بیان اینکه دروس اخلاق و موضوعات تهذیبی نیز در سال جاری با قدرت تداوم خواهد داشت، افزود: درس اخلاق با فرمایشات عالم ربانی و استاد اخلاق حجت الإسلام والمسلمین بنابی به تفکیک پایه ها از مهم ترین مسائل تهذیبی حوزه و جلسات اخلاق هفتگی برای کل طلاب در سال جدید خواهد بود.

وی با اشاره به اهتمام این مجموعه آموزشی به مسائل علمی، از برگزاری مسابقات علمی در این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دو دوره مسابقات علمی در تمام پایه ها به منظور ارتقای سطح علمی طلاب از دیگر محورهای آموزشی این حوزه علمیه است.

حجت الاسلام آخوندی با اشاره به مسأله حوزه انقلابی و اهمیت آن در تربیت طلبه تراز انقلابی، گفت: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و شرح آن از سوی مدیریت و دیگر اساتید این حوزه در راستای تقویت  اندیشه و مسلک «حوزه انقلابی» از دیگر برنامه های مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بناب است./۸۵۴/302//ب2

ارسال نظرات