۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۴۵۵۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

طلاب باید در عرصه فضای مجازی پیشرو باشند

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه اساتید و طلاب باید در عرصه فضای مجازی پیشرو باشند، گفت: حوزه های علمیه باید فضا و شبکه های دشمن را از بین ببرند و شبکه های مجازی میهنی را ایجاد کنند تا جوانان ما در این فضاهای میهنی فعالیت داشته باشند.
فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی

حجت الاسلام محمدمصطفی محمدزاده استاد حوزه و دانشگاه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: امروزه در کشور ما بیش از نصف جمعیت کشور و حدود 90 درصد از جوانان با فضای مجازی درگیر هستند بر این اساس انسان بدون یاد خدا احساس مسؤولیت نخواهد کرد، بنابراین اگر استاد و طلبه ای همیشه به یاد خدا باشد، قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می شود همچنین اساتید و طلاب باید در عرصه فضای مجازی پیشرو باشند.

وی ادامه داد: ما باید یک سری واقعیت را بپذیریم و کارهایی در این باره انجام دهیم، از این رو برنامه های حوزه نیز باید به روز رسانی شوند.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: شبکه های اجتماعی پر بازدید که مالک آنها صهیونیستها هستند غرض اصلی آنها نابود کردن بنیه های دینی در تمام جهان است و همچنین این مالکها نسبت به جوانان ما به هیچ عنوان احساس دلسوزی نمی کنند بلکه می خواهند جوانان ما در پازل آنها بازی کنند و قطعاً کار بسیار اشتباهی است.

استاد حوزه و دانشگاه جیرفت اظهار داشت: حوزه های علمیه باید نسبت به فضای مجازی برنامه ای بسیار دقیق داشته باشند و به شبهات دینی پاسخ دهند همچنین به بیان و نشر احکام و مسائل دینی و عقلی بپردازند.

وی افزود: حوزه های علمیه همچنین باید فضا و شبکه های دشمن را از بین ببرند و شبکه های مجازی میهنی را ایجاد کنند تا جوانان ما در این فضاهای میهنی فعالیت داشته باشند و دولت نیز باید در ایجاد این فضا همکاری داشته باشد تا دست دشمنان را از افکار جوانان ملت کوتاه کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه جیرفت بیان کرد: امروزه در اینترنت اگر محتوای غیر اخلاقی تایپ شود سریعا فیلتر می شود ولی متاسفانه در این شبکه ها از جمله اینستاگرام هر محتوایی که تایپ شود با عکسهای غیراخلاقی نمایش داده می شود، بنابراین ظرفیت گناه برای جوانان ما فراهم می شود و هیچ کس به این موارد رسیدگی نمی کند، بنابراین اگر به این موارد رسیدگی شود می توان از این فضاها به بهترین شکل ممکن استفاده درست کرد.

حجت الاسلام محمدزاده در پایان گفت: در بحث تولید علم و توانایی، فضلای حوزه های علمیه این توانایی را دارند که در فضای مجازی با تمام اشخاص ارتباط بر قرار کنند، از این رو باید ظرفیت آنها ایجاد شود تا در عمل نیز نشان داده شود./302/866/ب1

ارسال نظرات