۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۵۹۶

هزینه 206 میلیون دلاری برای اسلام هراسی در آمریکا

یک روزنامه انگلیسی با استناد به گزارش شورای روابط اسلام و آمریکا و دانشگاه برکلی کالیفرنیا نوشت: ۷۴ گروه با هزینه کردن ۲۰۶ میلیون دلار به «اسلام هراسی» و «ایجاد نفرت از مسلمانان» در آمریکا کمک کرده‌اند.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیس گاردین در گزارشی با بررسی میزان سرمایه گذاری آمریکا جهت گسترش اسلام هراسی نوشت: این گزارش که محصول مشترک شورای روابط اسلام و آمریکا و مرکز نژاد و جنسیت دانشگاه برکلی کالیفرنیا است، از 74 گروه که به نحوی به اسلام هراسی در آمریکا کمک کرده اند، نام می برد که هدف اصلی 33 گروه از آنها «ترویج تعصب ورزی یا تنفر از اسلام و مسلمانان است.»

بر اساس این گزارش، گروه های اصلی شامل صندوق انتزاع (Abstraction Fund)، پروژه کلاریون (Clarion Project)، مرکز آزادی دیویدهورویتز (David Horowitz Freedom Center)، مرکز قانون و آزادی آمریکا، مرکز سیاست امنیتی، پروژه تحقیقی تروریسم، دیده بان جهاد (Jihadwach) و گروه « برای آمریکا» است که بین سالهای 2008 و 2013 میلادی تقریبا 206 میلیون دلار صرف اسلام هراسی کرده اند.

سیلور، نویسنده این گزارش و مدیر اداره نظارت و مبارزه با اسلام هراسی شورای روابط اسلام و آمریکا در این زمینه گفت: نفرتی که این گروه ها برای آن هزینه و تحریک می کنند تبعاتی واقعی همچون حمله به مساجد سراسر کشور و قوانین جدید تبعیض آمیز علیه مسلمانان در آمریکا دارد.

وی افزود: مرکز سیاست امنیتی مستقر در واشنگتن و گروه «برای آمریکا» بیشترین تاثیر را داشته اند زیرا تلاش می کنند لفاظی های خود را علیه مسلمانان گسترش دهند.

به گزارش ایرنا، دو گروه مرکز سیاست امنیتی و مرکز آزادی دیوید هورویتز، جوایزی را به «جف سشنز» سناتور آمریکایی از ایالات آلاباما و رییس کمیته مشاوره امنیت ملی «دونالد ترامپ» اعطا کرده اند.

روز دوشنبه پایگاه اینترنتی مرکز آزادی دیوید هورویتز با اشاره به حادثه تیراندازی باشگاهی شبانه در اورلاندو که توسط «عمر متین» آمریکایی مسلمان از ایالات فلوریدا انجام شد، عنوان «یک مسلمان 49 نفر را در اورلاندو به کشتن داد» را به عنوان تیتر اصلی خود انتخاب کرد.

این گزارش خاطرنشان کرد که دو نفر دیگر از مشاوران سیاسی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با گروه های فهرست شده در گزارش شورای روابط اسلام و آمریکا و دانشگاه برکلی کالیفرنیا ارتباط داشته اند. مرکز سیاست امنیتی از افرادی همچون «ژوزف شومیتز» به عنوان کارشناس ارشد و «ولید فارس» که گفته می شود برای گروه «برای آمریکا» فعالیت می کند، نام برده است.

گاردین نوشت: در تماس با «بریجیت گابریل» موسس گروه «برای آمریکا» و مرکزسیاست امنیتی به ریاست «فرانگ گافنی» پاسخی دریافت نکرده است. گافنی مشاور امنیت ملی «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

بر اساس این گزارش، کمپین ترامپ و دفتر سشنز نیز از پاسخگویی به پرسش های این روزنامه خودداری کرده اند.

گروه «برای آمریکا» هدایت پروژه ای را برعهده دارد که شامل پایگاه داده ها درباره جامعه مسلمانان آمریکاست. براساس گزارش پایگاه اینترنتی این گروه، این برنامه آموزش ها و اطلاعاتی را درباره امنیت ملی و تروریسم و نقش دعوت به جهاد در تسریع در تروریسم خانگی ارائه می دهد.

«استفان پیگات» از مرکز «حقوقی فقر جنوبی» نوشت که برنامه این گروه یکی از اجزای اصلی «نقشه یابی افراطی گرایی» است که فهرستی از آدرس های انجمن های دانشجویان مسلمان (MSA) در کشور و تعدادی از مساجد و موسسه های اسلامی تهیه کرده است. این انجمن ها و مساجد همگی به عنوان سازمان های مظنون به ایجاد نگرانی امنیتی قلمداد می شوند.

گزارش مشترک شورای روابط اسلام و آمریکا و دانشگاه برکلی به علاوه طرح های ضد اسلامی را دنبال می کند که بر اساس این گزارش در 10 ایالت آمریکا به قانون تبدیل شده اند. بر اساس این گزارش، 78 مسجد در سال 2015 هدف قرار گرفته اند. به گفته سیلور، این بالاترین رقم حملات به مساجد در یک سال از زمان آغاز پیگیری های شورای آمریکا و اسلام در این زمینه در سال 2009 بوده است.

افزایش چهار برابری هتک حرمت به مساجد در آمریکا

تارنمای شبکه خبری ان.اچ. کی ژاپن نیز خبر داد که بر اساس جدیدترین گزارش شورای روابط اسلام و آمریکا، موارد مزاحمت و هتک حرمت مساجد آمریکا در سال 2015 نسبت به سال قبل نزدیک به چهار برابر افزایش یافت.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، این آمار از سال 2009 که موارد تعدی به مساجد ثبت می شود، سابقه نداشته و حدود چهار برابر آمار سال 2014 است که تنها 20 فقره مزاحمت و هتک حرمت مساجد ثبت شده بود.

مسؤولان شورای روابط اسلام و آمریکا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به 'تبلیغات اسلام ستیزانه' دونالد ترامپ، خبر دادند که پس از کشتار اورلاندو، درگیری با مسلمانان و توهین به آنها نیز گزارش شده است.

این شورا همچنین نگرانی شدید خود را نسبت به جهت گیری کشور آمریکا ابراز کرد و از آمریکایی ها خواست هر گونه تنفر و تندروی را رد کنند.

پس از حمله تروریستی یکی از هواداران آمریکایی داعش به باشگاه شبانه ای در اورلاندو، 49 نفر کشته و 53 نفر مجروح شدند. فرد تیرانداز نیز در پی حمله پلیس کشته شد. در پی این حادثه، دونالد ترامپ نامزد غیر رسمی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن پافشاری بر پیشنهاد سابق خود در مورد ممنوعیت موقتی ورود مسلمانان به آمریکا از دولت این کشور خواست تا نظارت بیشتری بر مساجد اعمال کند و مشخصات تک تک اتباع مسلمان را ثبت کند./847/ب101/د

ارسال نظرات