۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۴۴۵۳۶
مدیرکل فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه:

مردم ما به تأسی از آزادگان دشمن را زیر پا می‌‌گذارند/ آزدگان نمونه برتر رشد و کمال

حجت الاسلام مقدمی با بیان این که تحریم ها امروز بی شباهت به دوران اسارت نیست، گفت: دست های دشمن در کشور ما دیده می شود که تلاش می کند تا مردم را بترساند، ولی ما با تأسی به سیره آزادگان می توانیم دشمن را زیر پا بگذاریم و از تهدیدهای او ترسی به دل راه ندهیم.
حجت الاسلام محمود مقدمی، مدیر کل فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم سالروز ورود آزادگان به ايران

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نقش روحانیت در دوران اسارت را ویژه ارزیابی کرد و عنوان داشت: نمونه بارز روحانیت در دوران اسارت مرحوم حجت الاسلام ابوترابی است که به عنوان نماینده امام در بین آزادگان بسیار اثر گذار بود و توانست دعای خیر هزاران نفر از اسرا را به همراه خود داشته باشد.

تأثیر مرحوم ابوترابی بر آزادگان

مدیرکل فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه ابراز داشت: با وجود سختی ها و شکنجه های فراوان وجود شخصیت هایی مثل مرحوم ابوترابی بود که به اسرا کمک کرد تا به عنوان فردی رشد یافته و صاحب کمال به خانه های خود بازگردند.

وی با بیان این که اسرا دوران اسارت را برای خود به یک فرصت تبدیل کردند، افزود: زمینه صلاح و کمال در اردوگاه ها بسیار فراهم بود، بسیاری از آزادگان قرآن را حفظ کردند بخشی از نهج البلاغه بهره بردند و عده ای نیز زبان های مختلف را آموختند و دلیل این توفیق این بود که همه بدون غرور و تکبر هر آن چه بلد بود با دیگران تقسیم می کرد.

حجت الاسلام مقدمی تصریح کرد: بنده به یاد دارم در آن دوران به ما می گفتند وقتی اسرا به میهن اسلامی برمی گردند نباید از آن ها توقع زیادی داشته باشید، آنها سالیانی از تمدن بشری دور بوده اند و به همین دلیل ما خودمان را برای مواجهه با افرادی آماده می کردیم که رشد کافی ندارند، اما وقتی آن ها را دیدیم متوجه شدیم که اتفاقا اسارت از آنها انسانی صاحب کمال و علم ساخته است که بخش عمده ای از این مسأله را روحانیت در اسارت برعهده داشتند.

آزادگان در جایگاه الگودهی به جامعه اسلامی

وی با اشاره به این که دوران اسارت و آزادگان می تواند در جایگاه الگودهی به جامعه اسلامی قرار بگیرند، عنوان داشت: اسرا یک دوره کامل محاصره سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را پشت سر گذاشتند که بی شباهت با دوران تحریم امروز کشور ما نیست؛ اسرا در آن شرایط و سختی های فراوان توانستند خود را حفظ کنند، ما نیز در این دوران که البته سختی بسیار کمتری نسبت به دوران اسارت دارد می توانیم با تحمل سختی ها شرایط بهتری را برای کشور خودمان فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه تأکید کرد: دستهای دشمن در کشور ما دیده می شود که تلاش می کند تا مردم را بترساند و نسبت به آینده نا امید کند که این حربه خطرناکی است ولی ما با تأسی به سیره آزادگان می توانیم دشمن را زیر پا بگذاریم و از تهدیدهای او ترسی به دل راه ندهیم./1330/ت302/ی

ارسال نظرات