۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۴۴۱۱۰
مدیر حوزه علمیه رودان:

ارتقای سطح علمی و تخصصی طلاب در اولویت ساماندهی امر هجرت باشد

مدیر حوزه علمیه رودان با اشاره به اولویتهای مراجع تقلید، مراکز مدیریت و شورای عالی برای ساماندهی امر هجرت طلاب، گفت: ارتقای سطح علمی و تخصصی طلاب و توجه به مسأله معیشتی طلاب مبلغ در اولویت کاری این مراکز جهت هجرت طلاب قرار گیرد.
حجت الاسلام مهدیار زارع

حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر حوزه علمیه رودان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به رسالت طلاب در ترویج فرهنگ دینی گفت: بر اساس آیه شریفه «نفر» توسعه و گسترس دین مبین اسلام و آموزه های دینی یکی از رسالتهای طلاب و روحانیان است.

وی افزود: طبق این آیه، باید گروهی نسبت به آموختن مسائل دینی اقدام کنند و پس از فراگیری علوم مختلف دینی، به محل زندگی خود بازگردند و مردم آن منطقه را نسبت به دین و آموزه های دینی آگاه کنند.

مدیر حوزه علمیه رودان تاکید کرد: فراگیری آموزه های دینی و داشتن اعتقادات صحیح مردم نیازمند این است که به اندازه کافی افرادی در دین اسلام وجود داشته باشند تا دین را به مردم بیاموزند و پیام‌ دین را به طور کامل و صحیح به عموم انتقال دهند.

حجت الاسلام زارع، کرامت را مهمترین سرمایه طلاب دانست و گفت: طلبه برای انجام رسالت حوزوی خود باید بر اساس آیه «نفر» حرکت کند قرار نیست که طلبه برای همیشه در قم بماند بلکه باید به میان قوم خود برگردد و آنها را انذار کند.

وی، تبلیغ دین و آموزه‌های وحیانی را اساسی‌ترین رسالت روحانیان و حوزه‌های علمیه دانست و ابراز داشت: هجرت موضوعی است که در تاریخ بشریت سابقه دارد و اساس کار انبیای اولوالعزم بوده است.

مدیر حوزه علمیه رودان با اشاره به اینکه شرایط هجرت، اخلاص در عمل، آگاهی از کید دشمن، استفاده از متون اصلی اسلام، پرهیز از بیان مطالب بی اساس، آگاهی از جریانات و شرایط روز و همچنین توجه به همه مردم از اهم این شرایط است، افزود: هر طلبه در موقع هجرت باید این موارد را مدنظر قرار دهد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به اینکه لباس روحانیت نوعی نمایش حضور دین و فرهنگ دینی در جامعه است گفت: طلاب که لباس مقدس سربازی حضرت ولی عصر(عج) را بر تن دارند باید همانند سربازی تیزهوش و فداکار از کید دشمن آگاه باشند.

وی با اشاره به عدم حضور طلاب و روحانیان در شهر، روستا و  مساجد بیان کرد: عدم اگاهی مردم از برخی مسائل شرعی، پیامدهای شومی را در پی دارد و نبود روحانی در مسجد مردم را برای فراگیری احکام دین با مشکل مواجه می سازد به طوری که نسبت به کوچکترین و ساده ترین مسائل شرعی آگاهی ندارند.

مدیر حوزه علمیه رودان گفت: اقامه نماز جماعت نیز در برخی مساجد مقطعی و مختص مناسبتهای مذهبی اعم از دهه اول محرم و ماه رمضان است در حالی که باید این مامر مهم در مساجد به طور منسجم برگزار و پس از اقامه نماز، مسائل شرعی برای نمازگزاران بیان و تبیین شود.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: کمبود روحانی سبب عدم بهره مندی برخی مساجد از حضور روحانی شده و مردم نیز آن گونه که باید، نسبت به آموزه های دینی مطلع نباشند و این امر سبب می شود تا به اعتقادات مردم صدمه وارد شود و همچنین برخی مردم به دلیل عدم آگاهی، به فرق مختلف روی بیاورند.

مدیر حوزه علمیه رودان، ایجاد شبهات کلامی و اعتقادی را نتیجه توسعه و گسترش فضای مجازی دانست و اذعان داشت:  دشمن از این طریق سعی در ایجاد انواع شبهاتی در اذهان عموم به ویژه جوانان می کند که می بایست روحانیان و طلاب با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به عموم در جهت مقابله با توطئه های شوم دشمن تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ساماندهی امر تبلیغ و اولویتهای مراجع و مراکز مدیریت و شورای عالی برای ساماندهی امر هجرت طلاب، برنامه ریزی برای تبلیغ، مشخص بودن متولی امر تبلیغ طلاب در سراسر کشور، شناسایی طلاب مستعد و مشتاق به امر تبلیغ و هدایت وی به این سمت و همچنین آموزش شیوه های نوین امر تبلیغ  را از جمله راهکارهای مناسب در این باره عنوان کرد.

حجت الاسلام زارع در پایان، برنامه ریزی آموزشی تبلیغی متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور، ارائه و انتشار نشریه های تخصصی مخصوص مبلغان با توجه به موارد مذکور و همچنین بالا بردن سطح علمی و تخصصی طلاب و توجه به مسأله معیشتی طلاب مبلغ از دیگر اولویت های موثر در ساماندهی امر تبلیغ برشمرد./302/851/ب1

ارسال نظرات