۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۴۴۰۸۸
با حضور تولیت‌های آستان مقدس جهان اسلام؛

آئین سنتی نقاره‌نوازی روز میلاد امام رضا(ع) برگزار شد

آئین سنتی نقاره‌نوازی روز میلاد حضرت رضا(ع) با عنوان «نوای ملکوت» با حضور تولیت آستان قدس رضوی و تولیت های اعتاب مقدس جهان اسلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
نقاره خانه امام رضا

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با نخستین ساعات روز میلاد حضرت رضا علیه السلام، ویژه برنامه «نوای ملکوت» با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و دیگر تولیت های آستان های مقدس جهان اسلام، مسئولان استانی و کشوری و زائران و مجاوران حضرت رضا علیه السلام در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی آغاز شد.

در این مراسم علاوه بر تلاوت کلام الله مجید و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رنجبر درباره کرامات حضرت رضا(ع)حاج حسین الهی؛ مداح اهل بیت به شعرخوانی در وصف معین الضعفاعلیه السلام پرداخت.

همچون سال های گذشته به مناسبت ولادت حضرت رضا علیه السلام، نقاره های حرم مطهر رضوی با گل هایی بسیار زیبا تزئین و در میان صحن انقلاب قرار داده شده بود که در نهایت در راس ساعت هشت آیین معنوی نقاره نوازی توسط خدام آستان قدس رضوی اجرا شد.

گفتنی است نقاره نوازی یکی از آئین های سنتی حرم مطهر رضوی است که همه روز دو نوبت، قبل از طلوع و غروب آفتاب برگزار می شود؛ اما در روز میلاد حضرت رضا(ع) نقاره نوازی ویژه روز عید نیز به اجرا در می آید./836/د102/ل

ارسال نظرات