۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۴۴۰۷۱
مدیر ارتباطات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام رضا با پذیرش ولایتعهدی قیام‌های زمان خود را رهبری کرد

حجت الاسلام حق جو با با بیان این‌که ائمه معصوم(ع) در عرصه‌های گوناگون از روش‌های مختلفی برای ترویج دین استفاده می کرد‌‌ه‌اند، گفت:‌ امام رضا(ع) نیز با پذیرش ولایت عهدی قیام‌های زمان خود را رهبری کرد.
امام رضا(ع)

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حق جو در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا، با تبریک ولادت امام رضا(ع) بیان داشت: در مجالس تکریم و ولادت ائمه معصوم(ع) معارف دینی مطرح می شوند و به برخی شبهات نیز پاسخ داده می شود به همین جهت است که قرآن کریم تکریم این ایام را نشانه تقوا می داند.

مدیر ارتباطات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ائمه معصوم(ع) در عرصه های مختلف از روش های مختلفی برای ترویج دین استفاده می کرده اند، اظهارداشت: امام رضا(ع) نیز همانند سایر ائمه نسبت به شرایط خود روش های متفاوتی برای ترویج دین داشته است؛ امام رضا(ع) با پذیرش ولایت عهدی توانست قیام های زمان خود را رهبری کند.

وی ادامه داد: 62 کشور از کشور های فعلی جزء قلمرو حکومتی مأمون محسوب شده و 15 گروه نیز علیه او قیام کرده بوده اند که امام رضا(ع) تمامی این قیام ها را مدیریت می کرده است؛ وی در پرتو ولایت عهدی نیازهای مردم را تأمین می کرده همچنین اطلاعات کشوری را به دست می آورده است.

مشاور امور تربیتی با اشاره به موانع ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در کشور گفت: در روایات بیان شده است هرگاه سردمداران حکومتی از روی غفلت، جهالت، ترس یا عناد نسبت به ارزش ها بی اهمیت شوند مردم نیز این گونه می شوند؛ اکنون که حجاب مورد کم توجهی در جامعه واقع شده است اگر مسؤولین بخواهند می توانند آن را در ادارات قانونی کنند درنتیجه کارمندان نیز باید از آن پیروی کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که در رسانه ها و نهادهای دولتی افرادی بی حجاب وجود دارند چگونه می توان در جامعه جوانان را به حجاب تشویق کرد؛ به عنوان مثال در مسافرتی مشاهده کردم مهماندار شرکت هواپیمایی خانم ها را به رعایت حجاب تشویق می کرد اما خود دارای بدترین حجاب بود.

حجت الاسلام حق جو افزود: هنگامی که مجلات و رسانه ها که خود تأثیرگذار فرهنگی هستند و از نظام اسلامی نیز مجوز گرفته اند عکس خانمی با حجاب نامناسب را بر روی مجلات خود چاپ می کنند چگونه می توان از جوانان در جامعه انتظار رعایت عفاف و حجاب داشت بنابر این نیاز است نهادهای تأثیر گذار فرهنگی خود این گونه مسائل را رعایت کنند.

وی در اختیار قرار دادن امکانات نزد جوانان همراه با آموزش را ضروری دانست وافزود: هنگامی که امکاناتی برای افراد جامعه ایجاد می شود فرهنگ و راه صحیح استفاده از آن نیز باید آموزش داده شود زیرا همان گونه که هر داروی موجود در داروخانه قابل استفاده در هر بیماری نیست و به نظر متخصص نیاز دارد استفاده از وسایلی مانند برنامه های ارتباط جمعی نیز نیازمند نظر متخصص است./1324/ت302/ی

ارسال نظرات