۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۴۳۶۹۸
رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد:

مساجد ظرفیتی عظیم در جهت تقویت فرهنگ دینی جامعه هستند

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد مساجد را محلی برای زمینه سازی وحدت و همبستگی بین مردم و تقویت فرهنگ دینی جامعه عنوان کرد و گفت: از ظرفیت مساجد باید در جهت تقویت فرهنگ دینی جامعه و مقابله با هجمه های فرهنگی استفاده کرد.
روز جهانی مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام فرزاد منصوری، ظهر امروز در نشست هم اندیشی روز جهانی مسجد که در دفتر رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد برگزار شد، گفت: مساجد محلی برای زمینه سازی اتحاد و همبستگی هستند.

وی با اشاره به این که در وضعیت کنونی جهان اسلام زیر بار فشار و هجمه دشمنان قرار دارند، افزود: مساجد باید نقش محوری در برپایی اتحاد بین مردم داشته باشند.

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد با بیان اینکه وجود مساجد در کشور موجب حضور تعداد زیادی از مردم در این مکان مقدس می‌شود، اظهار داشت: این حضور موجب رونق مساجد می شود.

وی در ادامه فعالیت مساجد و حضور اقشار مردم دراین اماکن را الگویی برای جذب و حضور جوانان در مساجد دانست و گفت: حضور نسل جوان در مساجد خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به جایگاه و نقش مساجد در  پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مسجد مکانی مناسب برای فعالیت در عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و جهادی است.

وی با تأکید بر ضرورت پایگاه های فرهنگی و دینی مساجد، ادامه داد: از ظرفیت مساجد باید در جهت تقویت فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کنیم.

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد با تأکید بر ضرورت ساخت و تجهیز مساجد، عنوان کرد: با فرهنگ سازی و دعوت از خیرین باید از همکاری و حمایت آنان در ساخت مساجد بهره مند شد.

شایان ذکر است، در نشست هم اندیشی روز جهانی مساجد مقرر شد از برترین های مساجد اعم از ائمه جماعات، خادمین مساجد، هیأت امنا، فرماندهان پایگاه مقاومت و مسؤول کانونهای فرهنگی هنری مساجد تقدیر به عمل آورده شود.

گفتنی است، نشست هم اندیشی روز جهانی مسجد با حضور جانشین سپاه ناحیه، مسؤول بسیج، امور مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس ستاد اقامه نماز، رییس اوقاف امور خیریه و رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

شایان ذکر است، 31 مرداد ماه روز جهانی مسجد در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است./9459/202/ب2

ارسال نظرات