۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۶۹۶
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

هدف از آموزش علم و تحصیل علوم، تبلیغ و ارائه معارف اسلامی است

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان با بیان اینکه هدف از آموزش علم و تحصیل علوم تبلیغ و ارائه معارف اسلامی است، گفت: هدف از آموزش علم و تحصیل علوم تبلیغ و ارائه معارف اسلامی است، بنابراین اگر کسی هدفش غیر از این باشد خلاف است، از این رو باید هجرت کنیم و آن را انتقال دهیم.
هجرت

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: عالم و روحانی زمانی که بخواهد به شهر یا روستاهای دیگر برای تبلیغ هجرت کند باید مسکن آنها تامین باشد، از این رو متاسفانه بحث ساخت خانه عالم و عدم آماده بودن زیرساختها دارای شرایط کامل و جامعی نیستند.

وی افزود: سفیران هدایت که در تمام نقاط مختلف کشور راه افتاد، طلاب و روحانیان در پایان 5سال به فارغ التحصیلی می رسیدند و بسیاری از آنها مناطق تبلیغی را پوشش می دادند.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه بعضی از دوستان وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند و در قم می مانند، و باید نسبت به کارشان پاسخ گو باشند، بنابراین علما فرمودند که خواندن و آموختن علم برای دریافت شهریه خلاف است.

وی ادامه داد: هدف از آموزش علم و تحصیل علوم تبلیغ و ارائه معارف اسلامی است، بنابراین اگر کسی هدفش غیر از این باشد خلاف است، از این رو باید هجرت کنیم و آن را انتقال دهیم.

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده اظهار داشت: نهاد اعزام روحانیان و طلاب باید واحد باشد و تمام ارگان ها نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، طرح هجرت که متولی اعزام روحانیان هستند، از این رو اگر این نهاد واحد شود می بینیم که اعزام روحانیان برای تبلیغ بهتر خواهد شد.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در پایان گفت: ما باید روحانیان را برای اعزام از قم و دیگر حوزه های مقدسه توجیه کنیم، همچنین بعضی از روحانیان هنوز مشکلات در سطح جامعه را نمی شناسند که حاضر به هجرت نیستند./866/303/ب3

 

 

ارسال نظرات