۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۴۴۳۶۴۹
فضل الله هشدار داد؛

تلاش برای مخدوش کردن دستاوردهای مقاومت در جنگ 33 روزه

امام جمعه بیروت خاطر نشان ساخت که برخی کشورها به شدت تلاش می کنند تا نتایج جنگ 33 روزه را نادیده گرفته و به مقاومت اسلامی ضربه بزنند.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد نسبت به نتایج مذاکرات گروه های سیاسی در این کشور ابراز ناامیدی کرد و گفت: اگر مواضع سیاسی گروه ها هیچ تغییری نداشته باشد نمی توان تفاوتی میان این مذاکرات با مذاکرات سابق قائل بود. راه حل مطمئنا در دست گروه های سیاسی است و اگر آنها بخواهند همچنان به بیگانگان چشم داشته باشند به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید.

 

وی با اشاره به ادامه بحران های مختلف در لبنان افزود: لبنانی ها در این شرایط خود را برای برگزاری جشن دهمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه آماده می کنند. این جنگ نشان داد که ملت از عنصر قدرت ارتش و مقاومت برخوردار است و با مواضع شرافتمندانه برخی گروه های سیاسی توانست درسی بزرگ به دشمن بدهد.

 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: در حالی که خود را برای یادآوری صحنه های قهرمانانه و سرشار از عزت و صبر و فداکاری این جنگ آماده می کنیم برخی به شدت تلاش می کنند تا این جنگ را بی نتیجه جلوه داده و با استفاده از فتنه مذهبی و طایفه ای به مخدوش ساختن چهره مقاومت، تعضیف ارتش، ضربه زدن به وحدت و مشغول کردن مقاومت به جنگ داخلی و خارجی بپردازند.

 

تلاش برخی کشورها برای رهایی از مساله فلسطین

 

حجت الاسلام فضل الله اظهار داشت که مقدمات این مساله از سوی دستگاه های اطلاعاتی برخی کشورها و با پوشش گسترده رسانه ها و شخصیت های تکفیری به وجود آمده و امکانات فراوانی بدین منظور اختصاص یافته است.

 

امام جمعه بیروت بر لزوم استفاده از درس های این جنگ برای مقابله با رژیم صهیونیستی و فتنه های پیش رو تأکید کرد و ادامه داد: مسؤولیتی که بر عهده پیروزهای این جنگ قرار دارد بسیار بزرگ است چرا که با دشمن معمولی طرف نیستیم اما توانایی شکست مجدد آن را داریم. ما با این پیروزی باید قطب نمای خود را مجددا به سوی رژیم صهیونیستی بگیریم و بدانیم که خطرهای زیادی در قبال رخدادهای عراق و سوریه و یمن و مصر و لیبی متوجه امت اسلامی است.

 

وی ادامه جنایت صهیونیست ها علیه ملت فلسطین و مقدسات را به شدت محکوم کرد و گفت: جهان عرب و غرب نه تنها در قبال این مسائل سکوت کرده اند بلکه برخی کشورها می خواهند خود را برای همیشه از مساله فلسطین نجات دهند./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات