۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۴۱۴۴۸

عباس در مسير خلاف آرمان فلسطين

ديدار محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان با سركرده گروهك تروريستي منافقين در پاريس با انتقاد گسترده محافل فلسطيني روبه‌رو شده و گروه‌هاي مختلف فلسطيني با صدور بيانيه‌اي مشترك اين ديدار را محكوم كرده‌اند. هر چند ابومازن با اين ديدار شأن خود را در حد سركرده يك گروهك تروريستي تنزل داده است.
محمود عباس

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، ديدار محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان با سركرده گروهك تروريستي منافقين در پاريس با انتقاد گسترده محافل فلسطيني روبه‌رو شده و گروه‌هاي مختلف فلسطيني با صدور بيانيه‌اي مشترك اين ديدار را محكوم كرده‌اند. هر چند ابومازن با اين ديدار شأن خود را در حد سركرده يك گروهك تروريستي تنزل داده است اما از آنجا كه وي حداقل به صورت نمادين رهبري فلسطيني‌ها را نمايندگي مي‌كند با اين اقدام به حقوق و منافع فلسطيني‌ها نيز آسيب وارد كرده و واكنش گسترده محافل فلسطيني نيز دال بر همين موضوع است.

 

معمولاً كاري كه قاعدتاً شخصي در حد مسئوليت محمود عباس بايد انجام دهد همپيماني با دولت‌هايي است كه از حقوق مردم فلسطين حمايت و دفاع مي‌كنند و بر همگان مشخص است كه تاكنون هيچ كشوري به اندازه جمهوري اسلامي ايران سر مواضع خود در دفاع از حقوق و آرمان فلسطين پايبند نمانده و تا اين اندازه هزينه نپرداخته است اما با اين‌حال عباس با كسي ديدار كرده كه همچنان با دشمنان اين نظام حشر و نشر دارد، البته قباحت قضيه تنها در دشمني و خصومت با جمهوري اسلامي ايران خلاصه نمي‌شود بلكه مسئله در اين است كه كساني كه اكنون با نظام جمهوري اسلامي ايران خصومت مي‌ورزند و دوباره به تحريك و تقويت اين گروهك تروريستي اقدام كرده‌اند، سنگين‌ترين پرونده‌هاي جنايي و تروريستي را با خود به همراه دارند.

 

يكي از اين طرف‌ها عربستان است كه در پشت تروريسم تكفيري قرار دارد و همه گروه‌هاي تروريستي تكفيري به لحاظ فكري به وهابيت برمي‌گردند كه به لحاظ مالي و سياسي از سوي اين كشور حمايت و پشتيباني مي‌شوند و اين كشور همچنان به حمايت‌هاي خود از مدارس وهابي در داخل و خارج از اين كشور ادامه مي‌دهد. طرف دوم ماجرا رژيم صهيونيستي است كه حتي در برابر دولت‌هاي غربي نيز قد علم كرده و سال‌هاست با طرح پيشنهادي مبني بر تشكيل دو دولت در اراضي اشغالي مخالفت مي‌كند و همچنان بر طرح يكجانبه خود مبني بر تشكيل يك دولت با دو ملت اصرار مي‌ورزد كه در نهايت هدف تشكيل دولت خالص يهودي را در سر مي‌پروراند.

 

يكي از ابزارهاي اين رژيم براي منحرف كردن توجهات بين‌المللي از طرح تشكيل دولت فلسطيني ايجاد بحران‌هاي حاشيه‌اي در منطقه است و حمايت‌هاي جديد اين رژيم و عربستان از گروهك منافقين در ادامه اين بحران‌سازي قرار دارد و بر همين اساس مي‌توان گفت، محمود عباس با مشاركت در اين يارگيري منطقه‌اي حتي برخلاف مواضع اعلامي خود در حمايت از تشكيل دولت فلسطيني گام برداشته است زيرا تشكيل دولت فلسطيني هيچ وقت جايي در طرح‌ها و سياست‌هاي رژيم صهيونيستي قرار نداشته است و عربستان نيز در سال‌ها و به‌خصوص ماه‌هاي اخير با همپيماني با اين رژيم حاضر شده است مسئله فلسطين را قرباني مطامع و پروژه ايران‌هراسي خود بكند.

 

از اين ديد محمود عباس مرتكب همان اشتباهي شده است كه ياسرعرفات رهبر فقيد فلسطيني‌ها در زمان اشغال كويت از سوي رژيم بعثي صدام شد و در حالي كه مواضع و منافع فلسطيني‌ها ايجاب مي‌كرد كه از دولت قرباني حمايت كند اما از يك رژيم متجاوز حمايت كرد و از اين طريق باعث طرد خود در جهان شد و رژيم صهيونيستي نيز از همين انزوا براي تحميل قرارداد سازش استفاده كرد./922/101/ب3

ارسال نظرات