۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۴۱۴۲۷
همزمان با آغاز دهه کرامت صورت می گیرد؛

اعزام خادمان حرم امام رضا به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزبانی از خادمان امام رضا(ع) از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در این استان است، گفت: حضور خادمان سبب انتقال حال و هوای حرم امام رضا(ع) و زمینه زیارت از راه دور را برای افرادی که توانایی سفر به مشهد مقدس را ندارند، فراهم می‌ کند.
دهه کرامت

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت از 14 مردادماه هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(ع) آغاز و تا 24 مردادماه ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه جشن ‌ها و مراسم‌ های دهه کرامت بهانه‌ای برای نشان دادن ارادت مسلمانان به امام رضا(ع) است، افزود: دهه کرامت از جایگاه والایی در فرهنگ دینی ما برخوردار است که این دهه بهترین زمان برای مصون‌ سازی جامعه در برای هجمه ‌های فرهنگی دشمن است.

 

کارگران تصریح کرد: توجه ویژه به امام رضا(ع) و قرار گرفتن همه فعالیت ‌ها حول محور ایشان سبب ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است که به یقین فراگیر شدن این فرهنگ زمینه رفع بسیاری از معظلات را فراهم می‌ کند.

 

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در برگزاری برنامه ‌های رضوی در کشور پیشتاز است، افزود: امسال هم به مناسبت دهه کرامت برنامه‌ های مختلفی در سطح استان برگزار می ‌شود که تلاش و جدیت بر این است تا با هماهنگی های لازم و مشارکت و همکاری نهادهای مرتبط بتوانیم اجرای کیفی این برنامه‌ ها را شاهد باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه ‌ها و جشن ‌های دهه کرامت خاطرنشان کرد: جشن‌ ها و مراسم ‌ها با توجه به قرار گرفتن دهه کرامت در فصل تابستان و هم‌زمانی با اوقات فراغت به صورت باشکوه با همکاری همه نهادها در راستای تقویت روحیه معنویت برگزار می‌شود.

 

این مقام مسؤول برگزاری جشن بدون محتوا را یک اتفاق حداقلی برشمرد و گفت: برگزاری جشن، چراغانی و توزیع شیرینی لازم است اما بصیرت افزایی ندارد؛ بنابراین در برنامه های دهه کرامت به دنبال افزایش بصیرت مردم هستیم.

 

وی با بیان اینکه میزبانی از خادمان امام رضا(ع) از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در این استان است، گفت: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری جشن ‌های میلاد امام رضا(ع) و برپایی جشن روز دختر با عنوان شکوفه ‌های نور از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در این استان است.

 

کارگران با بیان اینکه هدف اصلی از حضور خادمان حرم امام رضا(ع) بازدید از مناطق محروم است، تصریح کرد: حضور خادمان سبب انتقال حال و هوای حرم امام رضا(ع) و زمینه زیارت از راه دور را برای افرادی که توانایی سفر به مشهد مقدس را ندارند، فراهم می‌ کند.

 

گفتنی است از سال 1387 مسؤولیت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور به ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور واگذار و 34 دستگاه عضو این شورا هستند./302/9457/ب1

ارسال نظرات