۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۱۴۲۵
به منظور اطلاع رسانی الکترونیک در حوزه اقتصاد مقاومتی؛

طرح رسانه ای تماشا در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

مسؤول رسانه ای قرارگاه اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح رسانه ای تماشا با عنوان «توسعه مطالعه الکترونیک شهروندان استان» به منظور اطلاع رسانی الکترونیک در حوزه اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود.
مهدی طهماسبی

مهدی طهماسبی، کارشناس مسؤول رسانه ای قرارگاه اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از اجرای طرح رسانه ای «تماشا» در این استان خبر داد و گفت: طرح رسانه ای تماشا با عنوان «توسعه مطالعه الکترونیک شهروندان استان» به منظور اطلاع رسانی الکترونیک در حوزه اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود.


به گفته طهماسبی، این طرح برای نخستین بار در کشور به عنوان یک طرح ابتکاری همزمان با روز خبرنگار آغاز می شود.


وی افزود: در گام نخست این طرح نسخه  pdfحدود 14 نشریه استانی در اختیار مسؤولان روابط عمومی ادارات کل، نهادهای انقلابی و دانشگاهه ای استان قرار می گیرد تا از طریق اتوماسیون اداری جهت مطالعه و بهره مندی همکاران در اختیار آنها قرار گیرد.


به گفته طهماسبی، جمعیت بهره مند از این طرح در گام نخست طرح، حدود 12 هزار نفر در سطح استان است که در فازهای بعدی جمعیت هدف این طرح به 35 هزار نفر خواهد رسید.


مسؤول رسانه ای قرارگاه اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری گفت: هدف این طرح دسترسی آسان به مطبوعات، افزایش مخاطبان و بالابردن سطح کمی و کیفی نشریات استانی، افزایش سرانه مطالعه، رعایت مسایل زیست محیطی از جمله کاهش کاغذ است.

 

این مقام مسؤول همچنین به کسب رتبه برتر کشور از سوی واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در توسعه دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان 30 استان، واحد مطبوعات این اداره کل رتبه برتر را به خود اختصاص داد.


طهماسبی افزود: در راستای توسعه دولت الکترونیک و سیاست های وزارت متبوع با تأکید بر انجام اعلام وصول الکترونیک نشریات استانی، واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا پایان تیرماه 1395 با کسب 100 درصد انجام کار در میان استان های کشور برای دومین بار متوالی به عنوان برتر دست یافت.


وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با فعالان مطبوعاتی استان، تمام فرآیندهای مرتبط به این حوزه از طریق سایت جامع رسانه های کشور انجام می گیرد و این تمهیدی است که تسهیل روند برای این عزیزان و شفافیت های مدنظر منجر خواهد شد.

 

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری دارای 51 نشریه است که از این تعداد 7 نشریه دو فصلنامه، 10 فصلنامه، 13 ماهنامه، 9 دوهفته نامه، 11 هفته نامه و یک روزنامه است و  16 خبرگزاری در استان در حوزه اطلاع رسانی نقش دارند./303/9457/ب1

ارسال نظرات