۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۴۲۰
نماینده مجلس خبرگان رهبري:

زمينه براي حضور علما در شهرستانها فراهم شود

نماینده مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر بسترسازي و زمينه سازي حضور علما در مناطق مختلف، گفت: امکانات بايد براي علما در شهرستانها فراهم شود تا با دعوت و حفظ جايگاه به آن مناطق بروند.
آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

آيت الله محمدحسن فاضل گلپايگاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اينکه در گذشته در برخي استان ها و شهرستان ها مجتهد جامع الشرايط وجود داشت، گفت: بعد از انقلاب، بلاد از مجتهد خالي شده است.

 

وي افزود: مجتهدان مانند استخوان بندي در يک مملکت هستند از اين رو حضورشان لازم و ضروري است تا مردم از وجودشان بهره مند شوند.

 

آيت الله فاضل گلپايگاني با اشاره به اينکه در قم نعمت فراوان است و مجتهدان متعددي وجود دارند، افزود: اين افراد مايل به رفتن به مراکز استانها و شهرستانها هستند، اما نمي توان بدون برنامه به منطقه اي رفت.

 

استاد درس خارج حوزه علميه با تأکيد بر بسترسازي و زمينه سازي و روشن شدن حضور علما در مناطق مختلف، گفت: امکانات بايد براي علما در مناطق فراهم شود تا با دعوت و حفظ جايگاه به آن مناطق بروند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه يکطرفه نمي توان گفت که در مناطقي نياز به حضور علما است و اما علما به اين مناطق نمي روند، افزود: بسياري از علما بوده که به مناطقي رفته اند اما ناراضي برگشته اند.

 

وي با بيان اينکه در قبل از انقلاب افرادي در مناطق محور بودند، اما بعد از انقلاب ائمه جمعه و نمايندگان رهبري در اين مناطق هستند و توجه مردم به طرف آنها است، افزود: رفتن يک مجتهد به منطقه اي، مستلزم پذيرش نماينده رهبري آن منطقه و فراهم کردن زمينه براي حضور آن است.

 

آيت الله فاضل گلپايگاني با اشاره به حضور حضرت آيت الله مظاهري در اصفهان به عنوان نماينده در حوزه علميه آن استان، گفت: روحانيت اصفهان آمادگي پذيرش حضرت آيت الله مظاهري را داشتند و ايشان با ارائه رساله به عنوان عالمي مطرح در استان حاضر است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه زمينه براي حضور علما در مناطق فراهم نيست، گفت: بايد زمينه و بستر براي حضور علمادر مناطق مختلف آماده شود تا با پذيرش آنها شاهد ثبات آنها باشيم./302/1307/ب1

ارسال نظرات