۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۴۱۴۱۵
امام جمعه بابل:

مسؤولان به جای اصرار بر برگزاری کنسرت دغدغه رفع معضلات فرهنگی را داشته باشند

امام جمعه بابل با انتقاد از زمینه سازی برخی از افراد برای برگزاری کنسرت در این شهرستان، گفت: به جای اصرار به برگزاری کنسرت در این شهرستان، به فکر حل معضلات و آسیب های فرهنگی در کشور باشید.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل دوشنبه شب در جمع فعالان حوزه فرهنگی شهرستان بابل با اشاره به انتقادات گذشته خود درباره برگزاری کنسرت در شهرستان بابل، گفت: متأسفانه برخی از افراد علی رغم تذکرات و نگرانی های علما درباره مسائل فرهنگی همچنان به جای رفع معضلات فرهنگی اصرار شدیدی به برگزاری کنسرت موسیقی دارند.

 

وی افزود: آیا تنها کار فرهنگی از سوی نهادهای دولتی ما این است که فقط به مسأله کنسرت ها بپردازند؟

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با انتقاد از ولنگاری های اخلاقی و فرهنگی در جامعه، تأکید کرد: وضعیت نابسامان فرهنگی در کشور نگران کننده است و مقام معظم رهبری به صراحت از این وضعیت انتقاد کردند.

 

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای حل مشکلات فرهنگی و فرهنگ سازی درباره برخی معضلات، تلاش و اراده خود را برای برگزاری کنسرت در کشور معطوف کرده است.

 

حجت الاسلام روحانی حاشیه های برگزاری کنسرت ها را مهم تر از متن آن بیان کرد و اظهار داشت: متأسفانه تجربه نشان داده است که در حاشیه های کنسرت ها رفتارها و صحنه های مبتذلی صورت می گیرد که حریم الهی را می شکند.

 

وی افزود: برخی از گردانندگان کنسرت ها برای تأمین منافع مالی خود با ایجاد برخی لذت طلبی های حرام، موجب نشر هرزگی می شوند.

 

امام جمعه بابل با انتقاد به مصوبه ای درباره عدم دخالت نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت ها، تصریح کرد: آیا برخی فکر می کنند با محدود کردن نیروی انتظامی و مصوبه ای درباره عدم دخالت این نیرو می توانند اهداف خود را دنبال کنند؟

 

وی ادامه داد: به فرض اینکه جلوی نیروی انتظامی را گرفتند، آیا جلوی اعتراض های مردم غیرتمند را نیز می توانند بگیرند؟

 

حجت الاسلام روحانی با هشدار درباره تبعات اقدام برگزاری کنسرت موسیقی در بابل، تأکید کرد: تبعات اقدام مردمی علیه مسائل ضد فرهنگی از جمله دادن مجوز و برگزاری کنسرت در بابل بر عهده کسانی است که در صدد شکستن  سد معنوی جامعه هستند./1313/202/ب2

ارسال نظرات