۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۴۱۳۵۸
از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی تهران؛

۷۲۶۰ ویژه برنامه به مناسبت دهه کرامت اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن گرامیداشت دهه کرامت، گفت: ۷۲۶۰ ویژه برنامه توسط این اداره کل در شهر و شهرستان های تهران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل با گرامیداشت فرا رسیدن دهه کرامت، ایام فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)؛‌ روز بزرگداشت احمد بن موسی شاهچراغ، ولادت مسعود حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) گفت: همزمان با این دهه،‌۷۲۶۰ ویژه برنامه در شهر و شهرستان های استان تهران برنامه ریزی و به اجرا در می آید.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل، ضمن اشاره به هماهنگی و همکاری ادارات تبلیغات اسلامی با ستاد کرامت در سطح شهرستان های تهران، ‌به تشکیل جلسات کارشناسی و مطالعاتی به منظور تولید محتوای آموزشی برای گروه های هدف سازمان شامل مبلغین، ائمه جماعات، هیئات مذهبی، مداحان و مربیان قرآنی اشاره کرد.

 

وی، هم چنین از اجرای جشن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در مکان تبلیغ ۱۵۶ روحانی مستقر در روستاها و شهرک های استان تهران؛ سازماندهی شبکه تبلیغی و توجیه مبلغین اعزامی نسبت به تبیین ولایتعهدی امام رضا(ع)، سیره اخلاقی، سیاسی و اقتصادی در مکان های تبلیغ؛ ایجاد قرار گاه های تبلیغی با حضور اساتید و مشاوران حوزه دین به‌ویژه در مساجد و حسینیه های محوری و شاخص خبر داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، خاطر نشان کرد: اجرای جلسات پرسش و پاسخ با محوریت سیره و سنت حضرت رضا و فاطمه معصومه (س) در ۱۵۰ پایگاه تابستانی؛ برگزاری مسابقات کتابخوانی در ۱۵۰ کتابخانه روستایی و شبستانی تحت پوشش اداره کل؛ توزیع ۲ هزار جلد کتب و نشریات، پیرامون شخصیت سه بزرگوار ( امام رضا، احمد بن موسی شاه چراغ و فاطمه معصومه ) بین گروه های هدف سازمان از دیگر اقدامات این اداره کل در دهه کرامت خواهد بود.

 

برگزاری ۱۰ دوره آموزش تخصصی با محوریت درس هایی از زندگی امام رضا با حضور روحانیون و تشکل های دینی وابسته؛ ساماندهی جشن های میلاد در بیش از ۵۰۰ هیئت و حسینیه شاخص و محوری؛ فعال سازی و هدایت بیش از ۸۰۰ مرکز و مؤسسه قرآن جهت برگزاری جشن دهه کرامت و برگزاری مسابقات قرآن؛ آگاهی بخشی به جامعه هدف سازمان با روایات، احادیث و درس های سیره فردی و اجتماعی امام رضا با ارسال ۱۰ هزار مورد پیامک، نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده و قابل اجرا است.

 

این مسئول فرهنگی، از تولید مقالات جامع و کاربردی و درج در سایت های سازمان مانند تبیان تهران، موج نور، تحیت و کوثر نام برد و اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی مالی از ۱۰ برنامه تأثیرگذار مانند جشنواره های فرهنگی، هنری در هیئت های شاخص و محوری تهران؛ تبلیغات و فضا سازی مجازی در سایت های سازمان؛ هماهنگی با جمعیت بانوان فرهیخته و مبلغات تحت پوشش جهت ترویج سبک زندگی حضرت معصومه (س) در این دهه انجام خواهد شد.

 

گفتنی است، دهه کرامت از سالروز ولادت حضرت معصومه در اول ذیقعده آغاز و تا یازدهم این ماه مصادف با ولادت امام رضا (ع) نامگذاری شده است که امسال از پنج شنبه ۱۴ مرداد،‌آغاز و تا یکشنبه ۲۴ مرداد جاری  ادامه خواهد یافت./1325/د102/ی

ارسال نظرات