۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۴۴۱۱۸۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت فعال کردن چرخ های تولید به جای جذب کارمند/ تقلبی شدن اجناس حاصل تقلید از غرب است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که برخی کارها مثل کارمندی بیگاری است، گفت: کارِ مردم را باید به مردم واگذار کرد و دولت به جای جذب کارمندان بیشتر، با فعال کردن چرخ های تولیدی و راه اندازی صنعت های گوناگون بازدهی و کار مفید را در جامعه بالا ببرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری یکشنبه شب در حرم مطهر امام رضا(ع) با تأکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: نخستین اصل اقتصاد اسلامی رعایت حلال و حرام از سوی همه اقشار و اصناف جامعه ی باشد که همان قانون مداری مسؤولان و دولتمردان است.

 

تقلید از غرب و تقلبی شدن اجناس

وی با تأکید بر این که کار مسلمان باید شفاف و روشن باشد، عنوان کرد: فریب مشتری با کم فروشی یا تقلبی بودن کالا، حضور اندک استادان دانشگاه و معلمان سرکلاس، تلف کردن اوقات کاری از طرق مختلف از سوی کارمندان دولت از مصادیق حرام است.

 

سفیر سابق ایران در واتیکان افزود: تقلبی شدن اجناس از روش های اروپایی است که ایرانی ها از آن ها یادگرفتند، اگر تولیدات درست و صحیح نباشد منجر به ضرر می شود، دولت هم در این زمینه وظیفه حفظ آبروی کشور را دارد و باید مانع تولیدات تقلبی شود.

 

وی با اشاره اصل دوم که «تولید بیشتر و مصرف کمتر» است، ادامه داد:  زیاد بودن سه چیز مفید است که شامل کار بیشتر، تولید بیشتر و انفاق بیشتر است اما مصرف کم مطلوب است، اسلام از اسراف ممانعت می کند، توصیه ای به پرخوری ندارد اما به کم خوردن سفارش کرده است.

 

اهتمام ائمه به کارهای اقتصادی

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی ابراز کرد: در اسلام تشویق به کار زیاد شده است البته کار عالمانه و مفید حتی اگر پرزحمت باشد، مدنظر است، ائمه اطهار به کار اهمیت زیادی می دادند، تمام زندگی ائمه اطهار توأم با کار بوده است چه کارهای ارشادی و هدایت مردم و چه کارهای اقتصادی.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: جامعه تاجایی که می تواند باید فعال باشد، هر کس به نوبه خودش در راستای تولید به کشور باید خدمت کند، کار بیشتر ممدوح است  و انسان تا توان دارد برای کارکردن وقت بگذارد.

 

کارمندی بیگاری است

وی با بان این که برخی کارها مثل کارمندی بیگاری است، مطرح کرد: هر چه تعداد کارمندان دولت بیشتر شود، ضمن این که دست و پاگیرتر می شوند و کار مفید کاهش پیدا می کند، دولت هرچه تعداد کارمندانش را کمتر کند هزینه اش کم تر و تحمیلش به ملت هم کمتر است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کارِ مردم را باید به مردم واگذار کرد و باید در راستای تولید بیشتر زمینه های کشاورزی، دامداری و راه اندازی صنعتی را فراهم شود.

 

روحانیان چرا کار اقتصادی نمی کنند

وی با بیان این که ممکن است برای برخی این پرسش مطرح شود که چرا روحانیان کار نمی کنند، بیان کرد: روحانیان کار علمی می کنند و اگر بخواهند کار تولیدی کنند وقت برای کسب علم کم می آورند مثل این که بگوییم چرا استاد دانشگاه، بنایی نمی کند او اگر بنایی کند وقتش را هدر داده است، یک پزشک قلب اگر کارش را رها کند به دنبال مشاغل آزاد پردرآمد برود به بیماران ظلم کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی تأکید کرد: روحانی اگر به کار خودش اهتمام داشته باشد ضروری ترین کار است، نیازمند مطالعه است هر چه بیشتر بداند، بنویسد و مردم را بیشتر هدایت کند نتیجه بیشتری می برد اگر وقتش را روی کسب و کار بگذارد به همان اندازه از مطالعه، تحصیل و ارشادش باید بکاهد.

 

وی متذکر شد: اگر امام صادق(ع) روی زمین کشاورزی کار می کردند، امام علی(ع) اگر چاه کن بودند یا در نخلستان کار می کردند علتش لدنی بودن علم آن ها است که نیاز به مطالعه و پژوهش نداشتند، البته برای ارشاد و هدایت مردم وقت کافی می گذاشتند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خواستار شد: طلبه ها به درس و تحصیل خود اهمیت دهند، از دانشجو نباید توقع کارگری داشت باید دیگران او را تأمین کنند تا روی درسش متمرکز باشد، در آینده پزشک درجه یک، معلم نمونه، مهندس برتر آبروی کشور است./202/1308/ب1

ارسال نظرات