۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۴۱۱۷۵
حجت الاسلام نورایی:

مراحل اولیه افزودن رشته حقوق در مؤسسه امام حسن عسکری آمل در حال انجام است

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: درخواست افزودن رشته حقوق را به این مؤسسه داریم که مراحل اولیه دریافت مجوز انجام شده است.
مدیر مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل

حجت الاسلام یوسفی نورایی، مدیر مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، افزود: مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل با مدیریت بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء فعالیت داشته و تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی است.

 

وی تصریح کرد: رشته های تفسیر و کلام در این مؤسسه تدریس می شود که اساتید برجسته استان مازندران مشغول فعالیت و آموزش به دانش پژوهان هستند.

 

حجت الاسلام نورایی افزود: در حال حاضر 25 دانش پژوه در مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل مشغول تحصیل هستند و فعالیت های خوبی در حال انجام است.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: ساختمان جدید حوزه علمیه و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل در حال ساخت است که با تحقق آن تحول بزرگی در فعالیت های علمی و پژوهشی منطقه انجام می شود.

 

وی اظهارداشت: مصاحبه ورودی دانش پژوهان جدید این مؤسسه با حضور اساتید مجرب استان مازندران برگزار شده است که بیست و چهار نفر حضور داشتند و باید وضعیت آنان در حوزه فقه و اصول، ادبیات عربی و روان شناسی پذیرفته شود.

 

حجت الاسلام نورایی افزود: برای سال تحصیلی جدید رشته مدرسی فقه و اصول را در مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل داریم که از جمله شهرهای آموزش این رشته در سطح کشور هستیم.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: درخواست افزودن رشته حقوق را به این مؤسسه داریم که مراحل اولیه دریافت مجوز انجام شده است.

 

وی ادامه داد: مجوز افزودن رشته حقوق باید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی حوزه های علمیه کشور صادر شود و اهتمام ویژه ای را در راستای تحقق این امر صورت می دهیم.

 

حجت الاسلام نورایی تصریح کرد: ریاست مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل در حال رایزنی با مدیران قوه قضاییه است تا شرایط لازم برای جذب قضات از فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل صورت گیرد.

 

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: همان گونه که برای نخستین بار رشته مدرسی فقه و اصول به رشته های این مؤسسه افزوده شده است تلاش می کنیم تا رشته حقوق را هم داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: اعطای مدرک تخصصی معتبر از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معافیت از شرکت در کلاس های دروس جنبی، امکان شرکت در دوره سطح سه حوزه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی ماهانه و امکان استفاده از کتابخانه و امکانات رفاهی مؤسسه از جمله مزایای تحصیل در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل است.

 

گفتنی است؛ مؤسسه آموزش عالی امام حسن عسکری(ع) آمل از جمله مراکز تخصصی حوزوی فعال استان مازندران است که در جوار حوزه علمیه امام حسن عصسکری(ع) آمل فعالیت دارد./302/1314/ب1

ارسال نظرات