۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۰۹۱
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خرم آباد مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه های تبلیغی و اجرایی برای احیای موقوفات

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با تأکید بر هدایت وقف به سمت نیازهای جامعه، گفت: در راستای احیای این فرهنگ باید از ظرفیت های گوناگون دستگاه های اجرایی و فرهنگی استفاده شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مسلم رضایی، ظهر امروز در همایشی که به مناسبت هفته وقف در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد برگزار شد، گفت: وقف کاری حسنه و برگرفته از آموزه های دینی اسلام است.

 

وی ترویج فرهنگ وقف را لازمه شکوفایی و احیای این فرهنگ دانست و اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ وقف باید دستگاه های اجرایی و تبلیغی تعامل داشته باشند.

 

سرپرست اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان آثار مثبت فرهنگ وقف در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بیان کرد: احیای فرهنگ وقف برطرف کننده مشکلات در هر زمینه ای است.

 

وی با تأکید بر ضرورت تبلیغ و تشویق مردم به احیای سنت حسنه وقف، افزود: افزون بر فعالیت مبلغان و ظرفیت حوزه های علمیه باید از ظرفیت مداحان برای احیای موقوفات در استان استفاده کرد.

 

رضایی با اشاره به این که بیشتر موقوفات استان لرستان در زمینه عزاداری در ایام محرم و صفر است، گفت: باید نیات واقفان را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم بانوان در جامعه و حضور در محافل قرآنی و مساجد، اظهار داشت: باید از ظرفیت این قشر در جهت احیای موقوفات بهره مند شد.

 

رضایی در ادامه تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت مداحان نیز باید نیت واقفان در عزاداری ایام محرم را احیا و عملی ساخت.

 

شایان ذکر است، رییس کانون مداحان استان لرستان با تأکید بر هدایت واقفان به ساخت حسینیه بزرگ در شهر خرم آباد و مکانی برای تجمع عزاداران، نقش مداحان را در زمینه هدایت واقفان به این مهم مؤثر دانست.

 

گفتنی است، این همایش به مناسبت هفته وقف و با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه خرم آباد، کانون مداحان و شعرای آیینی خرم آباد، سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت های مذهبی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در حسینیه حبیب بن مظاهر برگزار شد./9459/202/ب2

ارسال نظرات