۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۴۱۰۷۵
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

حضور در حوزه های علمیه توفیق و عنایتی الهی است

حجت الاسلام ناصری با بیان این که حضور در حوزه‌های علمیه یک توفیق الهی است که ارزانی هرکسی نخواهد شد، گفت: روحانیت به‌ عنوان طلایه‌داران و مبلغان علم و دانش باید مجهز به علم و بصیرت بوده و همواره آماده دفاع از اسلام، انقلاب و ارزش‌های آن باشند.
میثاق طلبگی حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز، ظهر امروز در جمع طلاب نوورود در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، با بیان اینکه طلبگی یک توفیق و عنایت است و باید قدر این توفیق الهی را دانست، اظهار داشت: برای رسیدن به این مرحله ارزشمند تلاش و تقوا لازم است.

 

وی با تأکید بر تلاش مضاعف طلاب نو ورود در امر تقوا و تحصیل در دوره میثاق طلبگی، خاطرنشان کرد: قرآن شغل انبیاء را تلاوت قرآن، تزکیه، تعلیم کتاب و حکمت می‌داند، هدف انبیاء تزکیه و تهذیب است، روحانی موفق در جامعه روحانی است که مهذب و متقی باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه تبریز با بیان اینکه شما طلاب باید از همین امروز تقوا و خودداری از معصیت را شیوه خود قرار دهید، ابراز داشت: روحانی غیر مهذب از علم خود بهره نخواهد گرفت، عالم پارسا بسیار مؤثر و تأثیرگذار در جامعه خواهد بود و جامعه از چنین عالمی استقبال خواهد کرد و از وجود آن بهره خواهد برد.

 

وی با تأکید بر حفظ شأنیت و زی حوزه‌های علمیه در این دوره، خاطرنشان کرد: حضور در حوزه‌های علمیه یک توفیق الهی است که ارزانی هرکسی نخواهد شد، از این‌ رو از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید و با رعایت تقوا و تحصیل توأم با تلاش سعی در اخذ این جایگاه و فرصت ارزشمند داشته باشید.

 

حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به جنگ نرم دشمن و رویارویی فرهنگی با ایران اسلامی، گفت: اگر حوزه و روحانیت میدان مبارزه را رها کنند و جدی نگیرند، دشمن میدان را به دست خواهد گرفت و نفوذ خواهد کرد، نفوذ فرهنگی دشمن در تغییر اعتقادات دینی ضربه‌های مهلکی را به انقلاب و ملت ایران خواهد زد.

 

وی با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه و طلاب، ولایتمداری را مسیر حرکت یک طلبه فاضل دانست و ابراز داشت: بصیرت، سیاست و آگاهی به زمان از ویژگی‌های طلبه در منظر مقام معظم رهبری است، طلاب امروز لازم است بصیر و آگاه به مسائل سیاسی و روز خود باشند و بتوانند در مسیر سیاست نیز گام‌های صحیحی بردارند.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) با بیان اینکه علما مرزداران بصیرت و اعتقاد دینی هستند، افزود: روحانیت به‌ عنوان طلایه‌داران و مبلغان علم و دانش باید مجهز به علم و بصیرت بوده و همواره آماده دفاع از اسلام، انقلاب و ارزش‌های آن باشند، چرا که طبق روایاتی از ائمه معصومین(ع) علما مرزداران اعتقادی، دینی و فکری جامعه هستند./854/202/ب2

ارسال نظرات