۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۴۱۰۵۰

تيشه آل‌خليفه بر ريشه خود

هرچه رژيم آل‌خليفه در برخورد با علماي مذهبي و ديني بحرين سماجت نشان مي‌دهد ، در مقابل عزم و اراده مردم بحرين نيز در حمايت از رهبران ديني و انقلابي خود راسخ‌تر مي‌شود.
حمد ‌آل خلیفه پادشاه بحرین

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جوان، تيشه آل‌خليفه بر ريشه خودهرچه رژيم آل‌خليفه در برخورد با علماي مذهبي و ديني بحرين و در رأس آن شيخ عيسي قاسم سرسختي و سماجت نشان مي‌دهد و به اقدامات ضداسلامي و ضدحقوق بشري خود ادامه مي‌دهد، در مقابل عزم و اراده مردم بحرين نيز در حمايت از رهبران ديني و انقلابي خود راسخ‌تر مي‌شود مسئله‌اي كه  روند تحولات را در اين كشور در مسير يك رويارويي بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار داده است كه امكان دارد سرنوشت انقلاب نيمه‌تمام اين كشور را نيز رقم بزند.

 

از زماني كه مردم بحرين انقلاب خود را براي رفع تبعيض‌هاي نارواي حاكم در همه عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و ديني آغاز كردند، همواره كوشيدند پايبندي خود را به شيوه‌هاي مسالمت‌آميز حفظ كنند تا از اين طريق بتوانند هم حمايت جامعه جهاني را كسب كنند و هم اينكه بهانه سركوب قيام را از رژيم دست‌نشانده سعودي سلب كنند. با وجود اينكه استفاده از اين شيوه تا حدودي از قدرت بازدارندگي انقلابيون بحريني كاسته و اين جسارت را در دولت اقليت و تماميت‌خواه منامه به‌وجود آورده كه در پنج سال گذشته از هيچ اقدام ضد‌انساني عليه معترضان فروگذاري نكند و حتي اين اجازه را به خود دهد كه با عبور از خطوط قرمز شيعيان به محاكمه علماي ديني و در رأس آن شيخ عيسي قاسم آن هم به اتهام جمع‌آوري خمس بپردازد كه يك وظيفه ديني و اسلامي است اما باز هم انقلابيون بحريني سعي نكرده‌اند از اين شيوه مسالمت‌آميز فاصله بگيرند و همچنان به شيوه‌هايي چون نافرماني مدني و اعتراض‌هاي شبانه ادامه مي‌دهند و در اين راستا قرار است روز جمعه بزرگ‌ترين فراخوان در حمايت از انقلاب بحرين برگزار شود.

 

در واقع انقلابيون بحريني صبر و خويشتنداري و التزام به اصول اسلامي و اخلاقي را در سرلوحه مبارزاتشان قرار داده و به هيچ وجه نخواسته‌اند اصول انساني و اسلامي انقلاب را قرباني سرعت تحقق انقلاب بكنند. صبوري انقلابيون بحريني و التزام آنها به شيوه‌هاي مسالمت‌آميز و همچنين اصول اسلامي، انساني و اخلاقي موجب شده انقلاب بحرين با گذشت زمان جايگاه بيشتري در جامعه جهاني كسب كند، به گونه‌اي كه اكنون حتي حاميان غربي دولت اقليت بحرين و در رأس آن انگليس كه همچنان سلطه امنيتي را در اين كشور برعهده دارد، نتواند همچون گذشته به حمايت‌هاي خود ادامه دهد. 

 

از اين ديد سماجت دولت منامه در استمرار اهانت به علماي بحرين و تشديد سركوب‌ها عليه انقلابيون انزواي بيش از پيش اين كشور را به همراه خواهد داشت. تنها پشتوانه دولت اقليت و تماميت‌خواه منامه در اين مبارزه نابرابر عليه مطالبات بحق مردم اين كشور عربستان است كه برخلاف ظاهرسازي‌هاي كنوني روزبه‌روز جايگاه خود را در جهان از دست مي‌دهد و همچنانكه در جريان نشست اخير سران عرب در نواكشیوت موريتاني ديده شد خيلي از سران عرب از شركت در اين نشست خودداري كردند و حتي مغرب كه زماني عضو ائتلاف حمله به يمن بود از پذيرش درخواست عربستان براي ميزباني اين نشست نيز خودداري كرد. در جهان غرب نيز با توجه به رشته حملات تروريستي كه در كشورهاي اروپايي اتفاق افتاده كه ردپاي داعش در آن ديده مي‌شود، اين باور تقويت شده است كه تروريسم تكفيري محصول مدارس وهابي فعال در اين كشور و خارج از آن است كه همچنان از سوي دولت عربستان حمايت مالي مي‌شود. /998/102/ب3

ارسال نظرات