۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۴۱۰۲۵

خشم عربستانی ها از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

سفر ژنرال بازنشسته عربستانی به سرزمین های اشغالی اعتراضات گسترده ای را در میان مردم عربستان به ویژه در فضای مجازی در پی داشته است.
عربستان اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سفر انور عشقی ژنرال بازنشسته سعودی به فلسطین اشغالی و دیدار با مسؤولان رژیم صهیونیستی خشم گسترده عربستانی ها را در پی داشته است و فعالان عربستانی در شبکه های اجتماعی به شدت دولت عربستان را مورد هجمه و انتقاد قرار داده و گفته اند که دولت افراد سفیه و نادانی که وجهه این کشور را تخریب می کنند، آزاد گذاشته است.

 

رای الیوم در این باره نوشت که عربستانی ها از سران این کشور خواسته اند هرچه سریع تر وارد عمل شوند وگرنه این مساله به لکه ننگی بر پیشانی عربستان سعودی تبدیل خواهد شد و امت اسلامی و عربی هرگز از آن نمی گذرد.

 

سفر علنی اخیر عشقی به فلسطین اشغالی احساسات و عواطف عربستانی ها را به شدت جریحه دار کرده است و به رغم توجیهات شخص عشقی و ادعای اینکه سفر او به قدس بوده است نه سرزمین های ااشغالی، اما مردم عربستان سعودی در شبکه های اجتماعی به ویژه تویتر هشتگی تحت عنوان " عادی سازی روابط با یهود خیانت است" راه اندازی کرده اند تا خیانت و اشتباه بزرگ عشقی را نشان دهند و شاید ملت فلسطین هم هرگز چنین سفری و عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی از ذهنشان پاک نشود.

 

تحلیلگران بر این باورند که واکنش مردم عربستان به تلاش این کشور برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اصلا قابل پیش بینی نبود و مسؤولان سعودی احتمال می دادند که این واکنش ها بسیار محدود باشد به ویژه اینکه باور عمومی در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و علی الخصوص عربستان سعودی بر این است که آن ها به سبب رفاه و آسایشی که در آن قرار دارند، دغدغه چندانی نسبت به مساله فلسطین ندارند اما با این وجود تحلیلگران معتقدند که واکنش عربستانی ها بسیار فراتر از حد انتظار بود هرچند که ممکن است این واکنش های گسترده هم جلوی عادی سازی دولت عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ایران را نگیرد.

 

بسیاری از کارشناسان مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را فرصتی مناسب برای جریان محافظه کار دینی به منظور بازگشت قدرتمندانه به عرصه سیاست و استفاده از شعارهای دینی مرتبط با مقدسات فلسطین و بالا بردن سطح انتظارات خود می دانند./847/ب102/د

ارسال نظرات