۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۴۱۰۱۶
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه علمیه خواهران در کاهش معضلات اجتماعی و استحکام بنیان خانواده غیرقابل انکار است

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: به یقین نقش حوزه های علمیه خواهران در کاهش معضلات اجتماعی و استحکام بنیان خانواده غیرقابل انکار است که می طلبد مسؤولان هر چه می توانند در راستای شکل گیری حوزه های علمیه با همه توان وارد میدان عمل شوند.
حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با مؤسس و اعضای هیأت امنای مدرسه کوثر فرخشهر، با اشاره به اینکه این مدرسه علمیه از دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: به حمدالله روند شکل گیری مدرسه علمیه کوثر فرخشهر قابل قبول و تا به امروز نیز به خوبی پیش رفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی با اشاره به اینکه گرفتن مجوز برای راه اندازی مدارس از شورای عالی گسترش حوزه های علمیه کار آسانی نیست، افزود: قبل از اینکه درخواست گرفتن مجوز به شورای عالی گسترش حوزه های علمیه ارسال شود، باید در قالب چندین جلسه و به صورت شفاهی رایزنی ها برای متقاعد کردن مسؤولان صورت گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گرفتن مجوز راه اندازی مدارس بسیار زمانبر است، ابراز داشت: از آنجایی که فرخشهر زیر مجموعه شهرستان شهرکرد است، مجوز مدرسه علمیه آن نیز زیر مجموعه این شهرستان و جزء مدارس تیپ 2 قرار می گیرد که مردم باید قدر آن را بدانند و از وجود این منبع نورانی نهایت بهره را ببرند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه مجوز موقت مدرسه علمیه کوثر در سال آخر خود قرار دارد و اگر شرایط فراهم شود، به یقین برای ادامه کار ثبت نهایی می شود، خاطرنشان کرد: شورای عالی گسترش حوزه های علمیه برای راه اندازی هر مدرسه، در ابتدا برای دو تا سه سال مجوز موقت می دهد و اگر در این مدت هیأت امنا پای کار آمدند و شرایط لازم برای مدرسه را فراهم کردند، مجوز آن دائمی می شود.

 

وی مشخص شدن وضعیت مکان مدرسه را یکی از شرایط لازم برای دائمی شدن مجوز مدارس علمیه خواهران بیان کرد و افزود: اگر هیأت امنا در دوران مجوز آزمایشی مدارس زمین و یا ساختمان قطعی در اختیار حوزه های علمیه خواهران قرار دهند، به یقین مجوز آنها برای ادامه کار دائمی خواهد شد.

 

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه در صورت واگذاری قطعی زمین بلافاصله روند احداث مدرسه کلید خواهد خورد، ابراز داشت: در حال حاضر دو مدرسه علمیه بن و فرخشهر چنین حالتی را دارند و هیأت امنا باید هر چه زودتر زمین قطعی در اختیار حوزه های علمیه خواهران قرار دهند تا هم احداث ساختمان آنها کلید بخورد و هم مجوز موقت آنها به دائمی تبدیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شرایط تبدیل مجوز موقت به دائمی در حوزه های علمیه میزان استقبال و جذب طلاب جدیدالورود است، اظهار داشت: به حمدالله روند جذب در فرخشهر با توجه به فضای معنوی این شهر قابل قبول است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقش حوزه های علمیه خواهران در فضای عمومی جامعه بسیار تأثیرگذار است، گفت: به یقین نقش حوزه های علمیه خواهران در کاهش معضلات اجتماعی و استحکام بنیان خانواده غیرقابل انکار است که می طلبد مسؤولان هر چه می توانند در راستای شکل گیری حوزه های علمیه با همه توان وارد میدان عمل شوند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تنها در دو شهرستان اردل و سامان از این استان حوزه علمیه خواهران وجود ندارد، تصریح کرد: ان شاءالله در صورت فراهم بودن شرایط و همکاری ائمه جمعه این دو شهرستان برای سال آینده آماده راه اندازی حوزه علمیه در این مناطق نیز هستیم.

 

گفتنی است، استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای 7 مدرسه علمیه خواهران در شهرستان های شهرکرد، بن، فارسان، بروجن، لردگان و کوهرنگ است./202/9457/ب1

ارسال نظرات