۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۳۹۵۶۷
کارشناس فرهنگی:

هنرمندان خود را وقف ارزش های معنوی کنند

ریس سابق حوزه هنری استان کرمان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون هنر انقلابی، گفت: اگر هنرمند انقلابی خود را وقف ارزش های معنوی کند قطعا با تمام وجود طعم شیرین هنر انقلابی را لمس می کند.
عباس سالاری

عباس سالاری کارشناس هنری و ریس انجمن تعزیه کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، پیرامون هنر انقلابی، گفت: انتشار معارف الهی، جهت گیری درست، روایت پیروزی انقلاب و تبلیغ حقیقت شاخصه های مهم هنر انقلابی هستند.

 

وی افزود: فرم و مضمون در هنر انقلابی بسیار مهم است و  نباید هنر را به یک کالای تجملی وا داشت.

 

ریس سابق حوزه هنری استان کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون هنر انقلابی،  بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گرایش های هنری و انقلابی ارزشمندی را یافت که مردم کم کم هنر انقلابی را لمس کردند.

 

وی تصریح کرد: سرود، شعر، نقاشی و تعزیه یکی از مهم ترین ارزش های هنری است که بعد از انقلاب با رویکرد معنوی، هنری، مذهبی در دیگر شاخه های هنری رشد کرد است.

 

سالاری عنوان کرد: مردم با فرهنگ عاشورا زندگی می کنند و خوشبختانه تعزیه یکی از هنرهایی است که مردم با این هنر و فرهنگ مذهبی آشنا هستند.

 

کارشناس حوزه هنری تاکید کرد: امروزه تعزیه خوانان در بسیاری از کشورهای همسایه و دیگر از مناطق جهان، مردم را با یک فرهنگ هنری، دینی و انقلابی آشنا می کنند؛ این تبلیغ با محتوا مذهب و مضمون هنر ناب انقلابی سازگار است.

 

سالاری با اشاره به اینکه تعزیه خوان ها نقش ها و بازی های خود را با تبعیت از سخن علمای بزرگوار بکار گیرند، خاطر نشان کرد: هنرمندان تعزیه خوانی باید در نقش های خود محتوای جدیدی را به سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی ابراز داشت: به لطف انقلاب اسلامی، تعزیه یکی از مهم ترین هنرهای انقلابی بوده که در طول سال با شکوه فراوان، مخاطب خود را حفظ کرده است.

 

سالاری عنوان کرد: هنر انقلابی باید مفهوم، مضمون، محتوا و فرهنگ انقلابی داشته باشد که مخاطب یک مطلب ارزشمند و دارای پیام انقلابی را درک کند.

 

وی گفت: اگر هنرمند انقلابی خود را وقف ارزش های معنوی کند قطعا با تمام وجود طعم شیرین هنر انقلابی را لمس می کند./302/972/ب1

ارسال نظرات