۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۳۹۵۶۲
لاریجانی در دیدار با ناشران قم:

بخشی از مشوق های صادراتی به حوزه نشر اختصاص یابد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ملزومات توسعه فرهنگی در استان قم توجه به حوزه چاپ و نشر است و ما باید مسیر صادرات را برای این صنعت ارزنده هموار کنیم.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با ناشران و کتاب فروشان استان که در نمازخانه مجتمع ناشران قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان قم در حوزه چاپ و نشر در کشور، اظهار کرد: مهمترین رویکردی که برای توسعه استان قم در نظر گرفته شده است، رویکرد فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اهمیت تدوین سند آمایش برای استان های کشور، بیان کرد: سند آمایش می تواند در شناسایی نقاط قوت و ضعف استان ها کمک بسیار زیادی داشته باشد ولی متاسفانه در کشور نسبت به تهیه سند آمایش غفلت شده است و اگر استان قم به عنوان نخستین استان در این راه قدم های بسیار زیادی بردارد گام بلندی در راه توسعه استان  برداشته خواهد شد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در سند آمایش استان قم باید توجه بسیاری به حوزه فرهنگ صورت گیرد، تصریح کرد: ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا حوزه چاپ و نشر استان قم که جنبه بین المللی نیز دارد به جایگاه اصلی خود دست یابد.

 

وی ادامه داد: می توانیم در بخش برنامه ششم توسعه نیز مجلی برای حمایت از محورهای توسعه استان ها طبق سند آمایش آن استان قرار دهیم تا شاهد رونق اقتصادی در آن استان ها نیز باشیم.

 

لاریجانی با اشاره به ضرورت توجه به بخش های فرهنگی در استان قم، خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات توسعه فرهنگی در استان قم توجه به حوزه چاپ و نشر است و ما باید مسیر صادرات را برای این صنعت ارزنده هموار کنیم تا چاپ و نشر قم علاوه بر بازارهای داخلی بتوانند در بازار بین المللی نیز خودنمایی کنند.

 

وی  با بیان اینکه  اگر سوال شود در شرایط فعلی کشور می توان برای رونق حوزه چاپ و نشر در کشور کاری کرد، افزود: ما می توانیم با اختصاص بخشی  از مشوق های صادراتی  به حوزه چاپ و نشر  به توسعه سرمایه گذاری در این بخش کمک بسیار زیادی کنیم./858/پ202/ج

ارسال نظرات