۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۳۹۵۶۱
امام جمعه آمل:

بهره گیری از سیره اهل بیت موجب تعالی معنوی جامعه می شود

امام جمعه آمل گفت: بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) عاملی برای تعالی معنوی جامعه است که باید از همه توان و ظرفیت های لازم در این راستا استفاده کنیم.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جلسه ستاد فرهنگی مناسبت های مذهبی شهرستان آمل با بیان این که سالروز شهادت امام صادق(ع) را در پیش داریم که باید برنامه های شایسته ای برگزار شود، گفت: ضرورت دارد با برنامه ریزی لازم بتوانیم بهره گیری خوبی از این مناسبت داشته و فعالیت های شایسته ای را ارائه دهیم.

 

وی افزود: آمل از ویژگی های خاصی برخوردار است و علمای بزرگوار و گرانقدر نیز به قداست این شهرستان افزودند که جایگاه ارزشمند و متعالی دارند.

 

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) باید به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شود و بتوانیم در راستای ترویج معنویت دینی در جامعه کوشا باشیم.

 

امام جمعه آمل اظهار داشت: دستگاه های اجرایی، هیأت های مذهبی و تشکل های دینی و مردمی در برگزاری ویژه برنامه های روز شهادت امام صادق(ع) تلاش شایسته و لازم را صورت دهند که این انتظار را داریم.

 

وی ادامه داد: نیاز است ویژه برنامه هایی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در سطح مساجد و اماکن مذهبی شهرستان برگزار شود و تلاش کنیم در راستای معرفی و شناساندن این امام همام به مردم و نسل جوان جامعه کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) عاملی در راستای تعالی معنوی جامعه است که باید از همه توان و ظرفیت های لازم در این راستا استفاده کنیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که استفاده از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ای برای سعادت و رستگاری انسان است، گفت: نیاز است تبیین و معرفی لازم نسبت به روش زندگانی خاندان عصمت و طهارت در جامعه صورت گیرد.

 

وی اظهار داشت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از تعالیم والای دینی و درس های معرفتی اهل بیت معصومین(ع) است تا آحاد مردم در مسیر تعالی و تکامل قرار گرفته و به مراتب ارزنده ای دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که عزت اسلام ناب شیعی مرهون تلاش های ارزشمند امام صادق(ع) است، گفت: این امام همام شاگردان بسیاری را تربیت و پرورش داده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امام صادق(ع) نقش ارزشمندی در راستای ترویج دین مبین اسلام داشته و تلاش های والایی را در این مسیر صورت داده است که مقام باعظمتی دارد.

 

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) نهضت بزرگ علمی را در راستای نشر معارف دینی صورت دادند که می توانیم از روش های تبلیغی این امام بزرگوار برای تبلیغ دین استفاده لازم را صورت دهیم.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: امروز نیاز است از شیوه های تبلیغی امام صادق(ع) در راستای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده کنیم که حوزه و روحانیت می توانند در این مسیر نقش آفرینی شایسته ای داشته باشند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) صورت گرفته است، گفت: ویژه برنامه هایی از سوی محاقل قرآنی و تشکل های مذهبی صورت می گیرد و برگزاری ایستگاه های صلواتی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان این که تبلیغات گسترده محیطی در سطح شهرستان آمل انجام می شود، افزود: اعزام مبلغان برادر و خواهر به همین مناسبت در سطح مناطق شهری و روستایی آمل صورت می گیرد./1314/202/ب2

ارسال نظرات