۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۵۳۹

پلیس آل‎خلیفه مدعی برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز شد

مدیر پلیس استان الشمالیه بحرین در ادعایی عجیب اظهار داشت که نماز جمعه روز گذشته در منطقه الدراز برگزار شد و خبر عدم برگزاری این مراسم یک شایعه است.
خودروهای نظامی آل خلیفه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، در حالی که نیروهای امنیتی آل خلیفه از حضور حجت الاسلام محمد الصنقور امام جمعه منطقه الدراز در مسجد امام صادق(ع) برای اقامه نماز جمعه جلوگیری کرده بودند، مقامات امنیتی این کشور ادعا می کنند که هیچ مخالفتی با برگزاری نماز انجام نشده و نماز جمعه نیز با حضور نمازگزاران برگزار شده است.

 

مدیر پلیس استان الشمالیه بحرین با ذکر مطلب فوق مدعی شد که اظهارات مبنی بر جلوگیری از برگزاری نماز جمعه کاملا بی پایه و اساس است و مروجان این شایعه با تدابیر قانونی مواجه خواهند شد.

 

وی همچنین این شایعات را عامل خدشه به امنیت و همزیستی مسالمت آمیز عنوان کرد و بیان داشت که نیروهای امنیتی تنها با تجمع های غیرقانونی در منطقه الدراز برخورد می کنند.

 

این در حالی است که نیروهای امنیتی آل خلیفه روز گذشته نه تنها از ورود شیخ محمد صنقور به مسجد جلوگیری کردند بلکه اجازه ورود یکی دیگر از روحانیان جهت اقامه نماز جمعه را ندادند که در پی آن، علمای بحرین لغو نماز جمعه در این منطقه را اعلام کردند.

 

نمازگزاران بحرینی که بسیاری از آنها به دلیل محاصره منطقه الدراز با پای پیاده به مسجد امام صادق(ع) آمده بودند، نیز نماز ظهر و عصر را به صورت فرادی ادا کرده و شعارهایی در حمایت از علما و محکومیت اقدامات آل خلیفه علیه شیعیان سر دادند.

 

منطقه الدراز از صبح روز گذشته تحت محاصره کامل امنیتی قرار داشت، خودروهای نظامی در سراسر این منطقه حضور داشتند و تک تیراندازها نیز در مناطق مهم مستقر شده بودند. جمعی از شهروندان که با پای پیاده در حال حرکت به سمت منطقه الدراز بودند از سوی این نیروها بازداشت شدند./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات