۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۳۹۵۳۸
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

سکوت در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر روا نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سکوت در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر را روا ندانست و دفاع از مظلوم با هر ملیت و دینی را جزو اصول ثابت نظام ذکر کرد.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، کشتار مردم مظلوم کشمیر را محکوم کرد.

 

وی تصریح کرد: دفاع از مظلوم با هر ملیت و با هر مذهب و دینی جزو اصول انسانی و اصول ثابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مردم کشمیر اعم از شیعه و سنی از دیر باز طرفدار انقلاب اسلامی هستند و هویت اسلامی انقلابی دارند، یادآورشد: در مساله کشمیر چند مطلب هست، نزاعی بین دولت پاکستان و هندوستان وجود دارد که کاری به آن نداریم و وارد آن نمی شویم و به خودشان بر می گردد.

 

آیت الله کعبی اظهار داشت: در بحث شیعه و سنی ما طرفدار وحدت اسلامی هستیم، وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب و مقابله با دشمنان اسلام و آمریکا و صهیونیسم بین الملل جزو راهبردهای همیشگی و تغییر ناپذیر نظام است.

 

وی افزود: بحث سوم کشتار مردم مظلوم کشمیر است، نباید به بهانه ورود چند تا جریان تکفیری یا جریان القاعده و جریان های تند افراطی ضد شیعی ما مردم کشمیر را متهم به تکفیری بودن کنیم.

 

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: این مردم مظلوم که کشته می شوند اعم از شیعه یا سنی، طرفدار انقلاب اسلامی و طرفدار هویت اسلامی و انقلابی خود هستند و حق تعیین سرنوشت دارند.

 

وی اضافه کرد: در گذشته هم سازمان ملل به این حق مسلم در یک مقطعی اعتراف کرده است، اما متاسفانه به تدریج در اثر تعامل دولت ها مردم مظلوم کشمیر فراموش می شوند.

 

آیت الله کعبی با بیان این که نباید نسبت به کشتاری که نسبت به این مردم مظلوم صورت می گیرد سکوت کرد، یادآورشد: دفاع از مظلوم واجب شرعی است، هر کس در حد توان خود باید از مردم مظلوم کشمیر که طرفدار انقلاب اسلامی و امام و رهبری هستند دفاع کند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات