۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۳۹۴۹۴
در پی جلوگیری از برگزاری نماز جمعه؛

شهروندان بحرینی ساعت ۲۱ تکبیر می‎گویند

شهروندان بحرینی از ساعت 21 امشب به مدت 10 دقیقه در اعتراض به جلوگیری نیروهای آل خلیفه از برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز، تکبیر خواهند گفت.
بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلوه، در پی جلوگیری نیروهای آل خلیفه از برگزاری نماز جمعه در مسجد امام صادق(ع) منطقه الدراز بحرین، ائمه جماعت و جمعه این کشور با صدور پیامی این اقدام را به شدت محکوم کردند.

 

پیام بدین شرح است؛
«دولت در چارچوب هدف قرار دادن برنامه ریزی شده و گسترده تشیع در این کشور، بار دیگر از برگزاری بزرگترین نماز جمعه شیعیان در مسجد امام صادق منطقه الدراز جلوگیری کرد. این اقدام منافی نص قرآن کریم، شریعت اسلامی و حقوق دینی مبتنی بر قانون اساسی را محکوم کرده و از ائمه جماعت می خواهیم این اقدام را در خطبه هایشان محکوم کنند. همچنین از شهروندان می خواهیم به مدت 10 دقیقه در مساجد میان دو نماز مغرب و عشا شعار اعتراض سر دهند و مردم نیز از ساعت 21 به  مدت 10 دقیقه بر بام منازل فریاد «الله اکبر» سر دهند.»

 

گفتنی است نیروهای آل خلیفه امروز از حضور حجت الاسلام شیخ محمد صنقور در مسجد امام صادق(ع) برای اقامه نماز جمعه خودداری کرده که در پی آن، علمای بحرین برگزاری نماز جمعه در این مسجد را لغو کردند./980/ب903/د

 

ارسال نظرات