۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۳۹۱۷۷
مسؤول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه خبر داد؛

برگزاری ۴۵ گفتمان دینی در حوزه علمیه خواهران ایرانشهر

مسؤول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه ایرانشهر گفت: از نیمه دوم خرداد تا پایان تیر ماه، 45 گفتمان دینی ویژه بانوان طلاب با حضور اساتید برجسته در حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
گفتمان دینی

مریم شمس، مدرس و مسؤول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با بیان این که از نیمه دوم خرداد تا پایان تیر ماه، 45 گفتمان دینی ویژه بانوان طلاب با حضور اساتید برجسته در حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر برگزار شد. گفت: این گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی با هدف ارتقای باورهای دینی و مقابله با مکاتب انحرافی برگزار شد.

 

وی اظهار کرد: موفقیت از دیدگاه قرآن، ویژگی‌های زن موفق و ناموفق از منظر قرآن، عفاف و حجاب و آثار اجتماعی آن، ملاک‌های انتخاب همسر و راهکارهای ازدواج مطلوب از جمله موضوعات اجتماعی است که در این جلسات مطرح شد.

 

مسؤول امور فرهنگی حوزه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر افزود: امروزه رسانه‌های غربی به دنبال ترویج سبک زندگی مورد نظر خود در سایر جوامع هستند، در حالی که این نوع روش‌های زندگی در جوامع خودشان هم نتایج مثبتی نداشته است.

 

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید در مقابله با سبک زندگی غربی که در حال صدور به جوامع اسلامی است، بصورت جدی وارد عمل شوند و اصول اساسی سبک زندگی اسلامی را به جامعه معرفی کنند.

 

وی ارتقای سطح دینی، اعتقادی و ارزشی جوانان و نوجوانان را از اهداف برگزاری گفتمان‌های دینی دانسته و افزود: نقش این گفتمان‌ها در پاسخ به شبهات دینی و آگاه سازی جوانان و همچنین ارتقای باورهای دینی آنان بسیار مؤثر است.

 

شمس بیان کرد: حوزه علمیه باید با سلاح علم، در برابر مکتب‌های منحط و انحرافی که وارد جامعه شده و همچنین در ذهن نسل جوان ما شبهه‌افکنی می‌کند، توان مقابله داشته باشد./831/303/ب2

ارسال نظرات