۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۳۹۱۴۷

دولتی‌ها درباره رانت فریدون هم سینه چاک می‌کنند؟

جمعی از دانشجویان بورسیه با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از روز اول سنگ بنای سیاسی بازی و عناد را در وزارت علوم گذاشت، گفتند: مسئولان دولت یازدهم درباره رانت حسین فریدون هم سینه چاک می‌کنند؟
بورسیه

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان بورسیه طی بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از روز اول سنگ بنای سیاسی بازی و عناد را در وزارت علوم گذاشت، مطرح کردند: مسئولان دولت یازدهم درباره رانت حسین فریدون هم سینه چاک می‌کنند؟

 

در ابتدای این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر با افشای رانت پذیرش دکترا برای آقای حسین فریدون موردی جدید به کلکسیون پر تعداد تخلفات وزارت علوم دولت تدبیر و امید اضافه شده است. دولت تدبیر و امید از روز اول سنگ بنای سیاسی بازی و عناد را در وزارت علوم گذاشت و با حاشیه سازی های متعدد رسانه ای سعی در موجه نشان دادن رویکردهای جنجالی سه ساله اخیر به نام قانون گرایی داشت.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: با گذشت سه سال از مشخص شدن بی کفایتی تفکر حاکم بر وزارت علوم دولت آقای روحانی و افت کیفیت تولید علم و از رونق افتادن فضای پژوهشی، اندک اندک از مسائل پشت پرده این حواشی غیرقانونی رونمایی می شود و در آخرین مورد مشخص شده است که آقای حسین فریدون برادر و دستیار ارشد کسی که با جمله البورسیه و ماادراک ما البورسیه فرمان ظلم مضاعف به دانشجویان کاملا قانونی بورسیه را صادر کرد، با رانت قدرت خانوادگی که از قضا سرحلقه هایی را در وزارت علوم در اختیار دارد، وارد مقطع دکترا شده است.

 

دانشجویان بورسیه ادامه دادند: دانشجویان بورسیه در صورت صحت این خبر، افشای این رانت غیرقانونی را از الطاف خفیه الهی می‌دانند. بعد از آنی که نهادهای نظارتی با رای قاطع و مکرر، مسیر طی شده برای اعطای بورس در دولت قبل را قانونی اعلام کردند و رسوایی اول برای فتنه گران قانون ستیز مستقر در وزارت علوم دولت تدبیر و امید رقم خورد، اکنون نوبت به رسوایی جدید در بذل و بخشش بی قاعده پذیرش دکترا به برادر رئیس دولت، که خود با جمله معروفش یکی از اصلی ترین حامیان ظلم و تهمت به بورسیه ها بوده است، می رسد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: سه سال مداوم رسانه های بیگانه و ضدانقلاب به یاری فتنه گران مستقر در بدنه دولت تدبیر و امید آمدند و هر چه را خواستند، به حدود 4000 دانشجوی دکترای بورسیه دولت جمهوری اسلامی نسبت دادند و اکنون با افشای این رسوایی تاریخی، به مدد عدل الهی، در چاه ظلم ها و تهمت‌هایی که به جوانان نخبه ایران زمین زده‌اند، افتاده‌اند.

 

این دانشجویان در ادامه بیانیه خود آوردند: اکنون باید این سوال را پرسید که جعفر توفیقی، فرجی دانا، نجفی، غلامی، نصیری قیداری، رضوان طلب، فرهادی و مجتبی صدیقی کجا هستند؟ آیا این بار برای این رانت علمی آموزشی گریبان چاک می کنند؟ آیا اساسا جرات گریبان چاک کردن برخلاف دستورات مافیای سرخه‌ای های دولت را دارند؟

 

در ادامه این بیانیه آمده است: آیا رسانه هایی که 11000 تیتر کذب و غیراخلاقی را علیه دانشجویان بی پناه بورسیه زدند اکنون چیزی برای گفتن دارند؟ حنای دلسوزی جماعت فتنه گر برای قانون گرایی در وزارت علوم دیگر رنگی ندارد و این رسوایی بی سابقه تنها یکی از انتقام هایی است که به مدد الهی در پاسخ به بی آبرو کردن ظالمان به بورسیه‌ها رخ داده است و مطمئنا آه و نفرین نزدیک به 4000 جوان نخبه اما سرخورده و مظلوم و خانواده های آنان انتقام های سخت تری را در پی خواهد داشت.

 

این دانشجویان در پایان خاطرنشان کردند: در پایان یادی می کنیم از مرحوم ایوب آقایی دانشجوی نخبه بورسیه دانشگاه کاشان که مشکلات عدیده ناشی از ظلم دولت آقای روحانی و وزارت علوم زیر نظر این دولت را تحمل نکرد و از میان ما رخت بر بست. ای کاش ایوب آقایی می ماند و این روز رسوایی ظالمان را می‌دید./836/د102/ل

ارسال نظرات