۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۳۸۲۲۶
آیت الله قزويني:

پيروزي مردم عراق نزديك است

آیت الله قزوینی با اشاره به راهپيمايي بزرگ اربعين گفت: از همين حضور پرشمار شيعيان می توان نسبت به آينده شيعه بشارت داد كه خيرات و حسنات بسياري در پيش روي اين امت است و اين حضور باعث شده تا رزمندگان در جبهه‌هاي مقاومت نيز تقويت شوند؛ ان‌شاالله نصرت و پيروزي مردم عراق نزديك است.
آیت الله قزوینی از علمای بزرگ عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام نجفي روحاني مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حضور در خانه علامه آیت الله سيد مرتضي قزويني با او ديدار و گفتگو كرد.

 

در اين ديدار حجج اسلام بهجتي، عسگري، كارآموزيان و معاون امور بين الملل بعثه، حجت‌الاسلام و المسلمين نجفي روحاني را همراهي كردند.

 

آیت الله قزويني از علماي بزرگ و شناخته شده عراق است كه نماز عيد فطرِ امسال در بين‌الحرمين به امامت او برگزار شد و هر شب نماز مغرب و عشاي حرم امام حسين(ع) نيز به امامت اين عالم برجسته اقامه مي‌شود.

 

علامه قزويني گفت: امسال گرماي شديدي در كربلا را شاهد هستيم اما جمعيت زائران نيز بسيار بيشتر شده است؛ حتي هنگام سحر نيز جمعيت زيادي به حرمين مي‌آيند و از پيش از نماز صبح مشغول عبادت و نماز شب مي ‍‌‌‌شوند، اين حضور رو به رشد زائران در شرايطي كه دشمن با همه وسايل ارتباطي بر عقايد جوان‌ها مي‌تازد، بسيار اميدوار كننده است.

 

وي با اشاره به راهپيمايي بزرگ اربعين گفت: عراقي‌ها مردم مهمان نوازي هستند؛ از همين حضور پرشمار شيعيان مي‌توان نسبت به آينده شيعه بشارت داد كه خيرات و حسنات بسياري در پيش روي اين امت است و اين حضور باعث شده تا رزمندگان در جبهه‌هاي مقاومت نيز تقويت شوند؛ در خطبه‌هاي نماز عيد فطر امسال نيز به وضعيت كشورهاي منطقه و شيعيان اشاره كردم و از منبر امام حسين(ع) صدايم را به همه رساندم، ان‌شاالله نصرت و پيروزي مردم عراق نزديك است.

 

اين روحاني برجسته تصريح كرد: روزي داعش تا جرف الصخر و نزديكي كربلا آمده بود و آنها به روشني قصد حمله به عتبات را داشتند اما مقاومت مردم عراق و حمايت‌هاي گسترده جمهوري اسلامي ايران، آن‌ها را بيرون كرد به گونه ای که امروز مي‌بينيم كه جرف الصخر، تكريت، بلد، فلوجه و بسياري از شهرهاي ديگر عراق آزاد است؛ ما به اين اميدواريم كه صاحب داريم و اين عتبات مقدسه صاحب دارند.

 

علامه قزويني در پايان به وضعيت شيعيان اروپا اشاره كرد و گفت: امروز در كشورهاي اروپايي و آمريكايي اقبال خوبي به اسلام وجود دارد؛ مبلغان ما حقايق و معارف دينمان را به روشني بيان كرده و دل‌هاي صاف و روشن مردم، اين معارف را بخوبي پذيرفته است، با بيداري فطرت‌هاي پاك انسان‌ها، آينده روشني در برابر مسلمانان و شيعيان جهان است./1330/د102/ی

 

ارسال نظرات