۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۸۲۲۲
از سوی مجموعه رهپویان معروف مشهد؛

فراخوان تربیت پژوهشگر امر به معروف و نهی از منکر اعلام شد

دوره تربیت پژوهشگر تخصصی امر به معروف و نهی از منکر برای نخستین بار در مشهد و به همت مجموعه رهپویان معروف برگزار می شود.
رهپویان

حجت الاسلام حسن زاده، مدیر مجموعه مردمی رهپویان معروف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: فراخوان تربیت پژوهشگر تخصصی امر به معروف و نهی از منکر ویژه خواهران مقطع سطح دوی حوزه یا کارشناسی ارشد از سوی این مجموعه اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه این دوره به منظور ارتقای دانش مربیان و تسهیل مسیرهای ترویج و کاربرد امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود، افزود: متقاضیان پس از آموزش معارف امر به معروف وارد پژوهش درباره خلأهای موجود در زمینه ترویج و اجرای امربه معروف ونهی از منکر (به عنوان مثال نحوه آموزش امر به معروف به دختران و پسرانی که به سن تکلیف می رسند) می شوند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه علاقمندان به فریضه امر به معروف که به هر دلیل امکان حضور در بخش رزم فرهنگی و تذکر لسانی را ندارد می توانند در بخش پژوهش با این مجموعه همراهی کنند، تصریح کرد: این دوره طی دو دوره دو ماهه در مشهد برگزار می شود و تاکنون  40 نفر نام نویسی کرده اند.

 

دوره تربیت مربی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با نگاهی نو در آموزش

مدیر مجموعه رهپویان معروف با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی تخصصی امر به معروف ونهی از منکر در سال گذشته گفت: اساتید احکام و معارف بسیار هستند اما استاد اختصاصی امر به معروف و نهی از منکر که خود در این عرصه وارد شده و تجربه داشته باشند کم هستند.

 

وی ادامه داد: این دوره با حضور بیش از صد نفر و با محوریت آموزش مباحث مربوطه با نگاه نو و سرفصل هایی همچون کسب مهارت تدریس، کلاس داری، تفکر خلاق و سیستمی برگزار شد که بیش از 20 نفر از شرکت کنندگان هم اکنون در قالب مربی با مجموعه رهپویان همکاری دارند.

 

تدوین مصادیق معروف ها و منکرات به تفکیک هر یک از اصناف و ارگان ها

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به تدوین درسنامه امر به معروف ونهی از منکر ویژه چهار مقطع کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال، گفت: مصادیق معروف ها و منکرات نیز به تفکیک هر یک از اصناف و ارگان ها توسط این مجموعه در حال تهیه است.

 

جانشین مجمع رهروان معروف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مجموعه رهپویان معروف از حدود 10 سال گذشته به همت چند تن از طلاب و بسیجیان مشهدالرضا(ع) در زمینه آموزش معارف امر به معروف و نهی از منکر، مهارت های تذکر لسانی(رزم فرهنگی) و پژوهشگری آغاز به کار کرد و رویکرد آن ایجاد نگرش جدید از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب الهی برای اقشار مختلف مردم است.

 

وی با بیان اینکه امور زیربنایی مجموعه توسط واحد برادران و امور ترویجی از سوی واحد خواهران پیگیری می شود، گفت: متقاضیان همکاری با مجموعه پس از آزمون شفاهی، سطح بندی شده و آموزش می بینند و پیش از ورود به عرصه اجرایی در حضور مربیان مجرب کارآموزی دارند.

 

ثمرات تذکر لسانی

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه تاکنون حتی یک مورد تنش و برخورد از سوی مجریان رزم فرهنگی(تذکر لسانی) گزارش نشده است، یاداور شد: تذکر لسانی، فرتر از تذکر، کار فرهنگی برای نهادینه شدن امربه معروف و نهی از منکر، ایجاد تلنگر در افراد و ناامن شدن فضای جامعه برای مرتکبان منکر است.

 

جانشین مجمع رهروان معروف خراسان رضوی درباره حمایت های قانونی از آمران معروف و ناهیان منکر ادامه داد: پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر دست ما باز شده و از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به هر یک از همکاران کد شناسایی تعلق گرفته است.

 

وی با اشاره به تأمین هزینه های مجموعه از طریق حمایت خیران و وجوهاتی که با اجازه مراجع اخذ می شود، تأکید کرد: مطابق رهنمودهای اهل بیت(ع) اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقامه شود تمام واجبات الهی پایدار و استوار می شود.

 

گفتنی است، تشکیل کارگروه فقهی و پیگیری کتاب جامع احکام امر به معروف، تدوین طرح پیشنهادی سیاست های کلان آستانقدس رضوی در عرصه امر به معروف، انتشار کتاب مجازی گلواژه خاطرات آمرین به معروف و ناهیان معروف موفق، راه اندازی پایگاه اینترنتی رهپویان، برگزای نشست های تبیینی واجب فراموش شده، همایش های حجاب وجمعیت، ساخت پیشوازهای ایرانسل و همراه اول از سخنان رهبری درباره امر به معروف ونهی از منکر، اعتکاف آموزشی معرفتی، جلسات همگرایی با مسؤولان، تهیه بانک اطلاعات 66 هزار استاد و فعال در عرصه امر به معروف و 50 دوره آموزشی معارف ومهارت های امر به معروف ونهی از منکر از جمله اقدامات مجموعه مردمی رهپویان معروف بوده است./302/930/ب1

ارسال نظرات