۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۸۱۹۸

علمای اهل تسنن لبنان جنایت تروریستی در فرانسه را محکوم کردند

علمای اهل تسنن لبنان با محکومیت جنایت تروریستی در فرانسه، عدم اجرای عملیات تروریستی در سرزمین‎های اشغالی را نشانه همدستی با این رژیم توصیف کردند.
حادثه تروریستی فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد ابراهیم صیدا جنایت تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کرد و گفت: این جنایت نشان داد که تروریسم بدون استثنا همه جهانیان را تهدید می کند و بر نیاز مبارزه همگانی جهت ریشه کن شدن این سرطان تأکید می ورزد.

 

وی افزود: تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای جهان است و برای نابودی آن باید به یاری ارتش های سوریه، عراق و لبنان و همچنین نیروهای مقاومت شتافت.

 

شیخ حبلی تصریح کرد: برخی جریان ها به جای هجمه علیه مقاومت باید به تشکر از اقدامات آن در سوریه بپردازند چرا که از رسیدن تروریسم به لبنان جلوگیری می کند.

 

رییس جمعیت همبستگی ملی: تروریسم به کشورهای غربی رسیده است

 

شیخ مصطفی ملص رییس حزب همبستگی ملی لبنان نیز جنایت تروریستی علیه مردم نیس فرانسه را اقدامی تروریستی بزدلانه توصیف کرد و اظهار داشت: این یک جنایت جدید علیه بشریت است و همگان باید در مواضع خود تجدیدنظر کرده و مسؤولیت خود را در قبال تروریسم انجام دهند.

 

وی ادامه داد: تروریسم تکفیری در حال انتشار در سراسر جهان بوده و از سوریه و عراق و یمن و لبنان به کشورهای غربی کشیده شده است.

 

رییس جبهه العمل اسلامی:چرا عملیات تروریستی در سرزمین‎های اشغالی انجام نمی گیرد؟

 

شیخ زهیر الجعید رییس جبهه العمل اسلامی لبنان هم خاطرنشان ساخت: تروریسم خونین تکفیری هیچ ارتباطی با دین و طایفه و مذهب خاصی ندارد و بر اندیشه ای متحجر و گمراهی دلالت می کند که هیچ هدفی جز قتل، ویرانی، خونریزی، تجزیه و شکاف میان امت اسلامی و کشاندن جبهه علیه دشمن صهیونیستی به جبهه داخلی ندارد.

 

وی تأکید کرد: چگونه ممکن است این تروریسم با قدرت به مناطق مختلف عربی و خارجی برسد و حتی به مدینه منوره نیز تجاوز کند اما هیچگاه عملیاتی در سرزمین های اشغالی علیه اشغالگران فلسطین و قدس و سرزمین اسراء و معراج انجام نمی دهد.

 

گفتنی است حمله تروریستی در مراسم شب گذشته جشن ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، تاکنون به مرگ 84 تن و مجروح شدن 100 نفر انجامیده و حال 18 مجروح وخیم است./980/ب901/د

ارسال نظرات