۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۴۳۸۱۷۱
سردار نقدی:

امروز شاهد فتح سنگرهای کلیدی جهان به دست نیروهای حزب‌الله هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز شاهد فتح سنگرهای کلیدی جهان به دست نیروهای حزب الله هستیم. امروز شاهد عجز و شکست دشمنان بزرگ انقلاب و اصلی اسلام در دنیا هستیم.
سردار نقدی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از مهر، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاحیه بیست و یکمین دوره طرح ولایت که در سالن پنج آذر ستاد سازمان بسیج با حضور صدها نفر از بسیجیان دانشجویی سراسر کشور برگزار شد گفت: ان شاء الله خداوند متعال این دوره را برای همه شما عزیزانی که توفیق حضور دارید، منشاء تحولات بزرگ قرار دهد. و شما جوانان مومن را منشاء تحولات بزرگ الهی در جامعه قرار دهد.

 

سردار نقدی افزود: امروز کشور بیشتر از هر زمانی محتاج چنین حرکت های بزرگی همچون تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است. اکنون به مرحله ای از انقلاب رسیده ایم که برای گذر از پیچ تاریخی راهی جز توجه به اولویت های پیش روی ما نیست. وعده های الهی امام راحل در پیشرفت انقلاب یکی پس از دیگری محقق شده است.

 

وی اظهار داشت: امروز شاهد فتح سنگرهای کلیدی جهان به دست نیروهای حزب الله هستیم. امروز شاهد عجز و شکست دشمنان بزرگ انقلاب و اصلی اسلام در دنیا هستیم. ولیکن ما در کشور با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تبیین مشکلات داخلی پرداخت و گفت: مشکلات داخلی ما به دو دلیل است که یکی توسط دشمن رخ داده است و دیگری به دلیل ناتوانی ما ایجاد شده است.

 

وی ابراز داشت: ریشه مشکلات داخلی را می‌توان در خطبه ۵۰ نهج البلاغه جستجو کرد. اِنَّما بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ اَهْواءٌ تُتَّبَعُ، وَ اَحْکامٌ تُبْتَدَعُ، (ابتدای ظهورِ فتنه ها، هواهایی است که پیروی می شود، و احکامی که در چهره بدعت خودنمایی می کند.)

 

سردار نقدی به بیان دو نیاز اساسی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب پرداخت و گفت: اکنون دو نیاز اساسی باید مرتفع شود تا بتوانیم در مسیر درست گام برداریم. مسئله اول اخلاق، تربیت و تزکیه انسانی است که هر چند پس از پیروزی انقلاب اسلامی قدم هایی برداشته شده است اما طبق نظر رهبر معظم انقلاب در سایر مسائل نسبت به این موضوع رشد بیشتری داشته‌ایم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اگر مدیران، اولین نیاز اساسی یعنی اخلاق و تزکیه را نداشته باشند، دستشان به فساد آلوده می شود گفت: اگر تزکیه نباشد؛ افرادی برای به ریاست رسیدن، برای به آسایش رسیدن، به مردم دروغ می گویند. افرادی می آیند و به راحتی دست در جیب بیت المال می کنند و وقتی که مواخذه می شوند می گویند این کار قانونی است، وجدان انسان کجا رفته است؟

 

سردار نقدی ادامه داد: وقتی می‌بینم زیر دستم برای اینکه در یک ماه برای خرید یک کیلو گوشت مشکل دارد چگونه دست درازی می کنم. آنچه که انسان‌ها را می سازد که بتوانند خویشتن دار باشند نه تنها سراغ فساد نروند بلکه در میدان‌های ریاست خود را عقب می کشند و دیگران را بر خود مقدم بدانند و هر قدر به انها اصرار کنند برای نشستن در مسند ریاست، آنها بیشتر برای رد مسئولیت پافشاری کنند.

 

وی رهبر معظم انقلاب را همان الگوی تربیت اسلامی و دینی دانست و افزود: آن زمانی که به آیت الله العظمی خامنه ای، مسند رهبری نظام را پیشنهاد می کنند، ایشان اصرار می کنند تا این بار را بر دوششان نگذارند. این انسان محصول تقوا، تربیت دینی و تزکیه است. به همین دلیل است که ایشان می تواند در مقابل همه زورگویان عالم بایستد.

 

سردار نقدی افزود: آن کسی که در مسند رهبری نظام قرار دارد و همه چیز برای او مهیا است؛ می تواند بهترین غذا، پوشاک، مسکن و تفریحات را داشته باشد اما روی زیلو و در خانه ای محقر و غذایی که از غذای همه ما ساده تر است استفاده می کند؛ این نتیجه تربیت دینی و اسلامی است. مشکل امروز ما این است که این اخلاق را تعمیم نمی دهیم.

 

وی ادامه داد: دانشگاه امروز در این زمینه احساس مسئولیت نمی کند. اگر این احساس مسئولیت بود خیلی از اتفاقات نمی افتاد به سادگی در دست کودکان و نوجوانان ما شبکه های اجتماعی را قرار نمی دادند. به سادگی شبکه های ماهواره ای را به خانه های ما راه نمی دادند. احساس مسئولیت نسبت به تربیت نداریم. شما جوانانی که امروز پرچم را از دست نسل اول و دوم انقلاب گرفته‌اید مسئولیت دارید.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در ادامه به دومین نیاز اساسی بعد از تربیت و اخلاق اشاره کرد و افزود: مسئله دیگری که با تربیت و اخلاق علاج می شود، انحراف و فتنه است.

 

وی به دومین ریشه مشکلات در کشور اشاره کرد و گفت: افکار و عادات خلاف دومین ریشه مشکلات در کشور هست. که راه حل آن دانستن حقیقت است و امروز به شدت از این موضوع رنج می بریم. خیلی ها اسلام را نمی شناسند. اسلامی که امام خمینی (ره) فرمود «فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است».

 

سردار نقدی اظهار داشت: مبنای علمی که در دانشگاه به ما اندیشه می دهد نسبتی با دین ندارد. علوم انسانی و علم مدیریت آلوده است. روان شناسی غربی است. کارگزار دیپلماسی ما، همان علم سیاست کارگزار دیپلماسی آمریکا و فرانسه را مطالعه کرده است در حالی که ما به خدا معتقدیم و در مقابل جامعه تکالیفی بر عهده داریم که او اینگونه نیست و حتی جهان را به گونه‌ای دیگر می بینیم. خیلی از مشکلات ریشه در اینجا دارد.

 

وی در پایان گفت: اگر مدیران مبنای فکرشان و اندیشه شان بر مبنای اندیشه دینی، فلسفه الهی و هستی شناسی اسلامی بود بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت. دانشگاه از اندیشه اسلامی بی بهره است./836/د102/ل

ارسال نظرات