۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۳۷۸۷۲
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت اتحاد اهل سنت و شیعه در مقابل آل سعود

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: در تخریب قبرستان بقیع به مقدسات سنی ها هم توهین شده، شما هم باید دوش به دوش شیعه در مقابل جنایات وهابی ها بایستید، چرا که سکوت کردن در مقابل این وحشی گری های آل سعود و وهابی ها مُهر امضایی بر کارهای آن ها است.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شیخ مهدی دانشمند استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه شب گذشته در مراسمی که با عنوان سوگواری در مصیبت تخریب قبور ائمه بقیع در حسینیه رضوی اصفهان، گفت: تفکیک اهل تسنن از وهابی ها بهترین راه مبارزه با صهیونیست جهانی است، کمتر از پنج میلیون نفر وهابی هستند و حدود یک میلیارد سنی داریم، عاقلانه نیست که یک میلیارد انسان را دو دستی تقدیم وهابی ها کنیم، دشمن می خواهد ما بین سنی و وهابی تفاوتی قائل نشویم.

 

وی افزود: امشب شام روز هشتم شوال است، روزی که گلستان بقیع از سوی آل سعود ملعون تخریب شد و ما این جنایت را، این هتک حرمت را به امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عزیز و همه شیعیان تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم این جلسه مورد امضای حضرت بقیه الله(عج) واقع شود، امشب مجلس عظیمی برپا شده، مجلسی که از یک نظر سیاسی و از یک نظر اعتقادی است به سبب برائت جویی از فرقه ضاله وهابیت.

 

حجت الاسلام دانشمند ادامه داد: با کسب اجازه از علما و فضلایی که در مسجد شرف حضور دارند و با تشکر از کسانی که با زحمات شبانه روزی در برپایی این جلسه عظیم تلاش کردند و امیدوارم همه کارهایشان ذخیره قبر و قیامتشان باشد، بحث خود را آغاز می کنم.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در ابتدای بحث باید متذکر شوم که طرف حساب ما در این هتک حرمت آل سعود و فرقه ضاله وهابیت است پس این جلسه عاملی برای اختلاف اندازی بین مسلمین نیست.

 

وی با تبیین واقعه تاریخی تخریب قبور ائمه بقیع ابراز کرد: حدود صد سال پیش که آل سعود به کمک یهودی ها و انگلیسی ها با نقشه و حیله روی کار آمدند، نخستین کسانی که در مقابل آن ها ایستادگی کردند علمای طراز اول اهل تسنن بودند که بسیاری از آن ها هم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، بدانید اهل تسنن هم از این جنایت ناراحت هستند، پس این اعتراض یک اعتراض همگانی از جانب مسلمین است.

 

حجت الاسلام دانشمند توضیح داد: تفکیک اهل تسنن از وهابی ها بهترین راه مبارزه با صهیونیست جهانی است، کمتر از پنج میلیون نفر وهابی هستند و حدود یک میلیارد سنی داریم، عاقلانه نیست که یک میلیارد انسان را دو دستی تقدیم وهابی ها کنیم، دشمن می خواهد ما بین سنی و وهابی تفاوتی قائل نشویم.

 

استاد دانشگاه با اشاره به مصائبی که همه مسلمانان را در قضیه تخریب قبرستان بقیع فراگرفته، ادامه داد: بهتر است بدانید قصه هشتم شوال و تخریب قبرستان بقیع مصیبتی برای شیعیان به تنهایی نیست،مصیبتی است برای تمام جهان اسلام چرا که قبرستان بقیع منشوری است از تاریج جهان اسلام.

 

وی با اشاره به قبور مطهر افراد تراز اولی که مدفن آن ها در قبرستان بقیع است، تصریح کرد: در قصه های تاریخی دیدم که بیش از ده هزار نفر از سحابه و متقین در این قبرستان خاک هستند، این ملعون ها فقط قبور ائمه را تخریب نکردند، جسارت کردند به قبر حمزه سید الشهدا، قبر پدر پیامبر(ص) یعنی حضرت عبد الله و مادر ایشان یعنی حضرت آمنه را تخریب کردند، مقبره فاطمه بنت اسد را نیز نابود کردند که در کتب اهل تسنن آمده که پیامبر(ص) چقدر زیر تابوت فاطمه بنت اسد اشک ریختند، توی قبر ایشان خوابیدند و پیراهن خودشان را کفن ایشان قرار دادند و برایشان نماز میت خواندند.

 

حجت الاسلام دانشمند تأکید کرد: به اهل تسنن بگویم اگر ما شیعه ها برای هشتم شوال جلسه می گیریم فکر نکنید فقط برای تخریب قبور ائمه بقیع است، ما برای اکثر همسران پیامبر(ص) ارزش قائلیم ما برای شهدای احد ارزش قائلیم، ما برای جسارت شدن به بزرگان اسلام ناراحتیم، هر چند اصل ناراحتی ما برای تخریب قبور ائمه بقیع است، قبرستان بقیع قدم به قدمش خاطره است برای مسلمانان، در قبرستان بقیع سه تن از دختران و یکی از پسران پیامبر(ص) به نام ابراهیم خاک هستند، تاریخ بخوانید می فهمید که این ها چه خدمات ارزنده ای داشته اند برای در تبیین و تبلیغ دین اسلام.

 

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: بدانید به مقدسات سنی ها هم توهین شده، شما هم باید دوش به دوش شیعه در مقابل جنایات وهابی ها بایستید، چرا که سکوت کردن در مقابل این وحشی گری های آل سعود و وهابی ها مُهر امضایی بر کارهای آن ها است، بدانید  شریک آن ها می شویم اگر سکوت کنیم در جنایت آن ها.

 

وی در پاسخ به یکی از شبهاتی که از طرف وهابی ها مطرح می شود از آیه بیست و یکم سوره کهف که می فرماید «وَکَذَلِکَ أَعْثَرْنَا عَلَیْهِمْ لِیَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لا رَیْبَ فِیهَا إِذْ یَتَنَازَعُونَ بَیْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِمْ بُنْیَانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِدًا» استفاده کرد و خطاب به وهابی ها گفت: شما ما را مشرک می دانید؟ شما بارگاه ساختن را شرک می دانید؟ شما که می گویید حسبنا کتاب الله استدلال شما در مقابل آیه بیست و یکم سوره کهف چیست؟.

 

حجت الاسلام دانشمند ادامه داد: خداوند در این آیه فرموده زمانی که اصحاب کهف از خواب سیصد ساله بیدار شدند و سپس از دنیا رفتند، اختلاف افتاد که چه کنیم که یاد و خاطره آن ها جاودانه بماند، بعد تصمیم گرفته شد که مسجدی با شکوه در آن مکان ساخته شود تا عبادتگاهی باشد برای دیگران.

 

کارشناس مسائل دینی با بی دین دانستن وهابی ها افزود: اگر قرآن را قبول دارید چرا حرم ساختن و قبه ساختن را شرک می دانید؟ مشکل شما این است که اساساً مسلمان نیستید، شما با آیات قرآن مشکل دارید اسلامی که معرفی می کنید اسلام ناب محمدی نیست، اسلامی است که از یهود گرفته شده، اسلام من درآوردی است، اسلامتان اسلام آمریکایی است، اسلام ناب محمدی با این چیزها تنافی ندارد.

 

وی ادامه داد: این سعودی های ملعون یهودیانی در لباس اسلام هستند، دست پرورده آن ها یعنی داعشی های حرامی که سر مردم را می بُرند و برایشان فرقی ندارد که مردم شیعه هستند یا سنی، یهودیانی هستند که با هیبت اسلام و با در دست گرفتن قرآن سر کودک هفت ساله را جلوی چشم مادرش می بُرند.

 

حجت الاسلام دانشمند با توجه به حیله ورزی های یهودیان افشا کرد: همه این اتفاقات به خاطر این است که یهود دید همه جهان رو به قرآن رفته و باید اسلام هراسی و قرآن هراسی را ایجاد کند، داعشی ها را با هیبت اسلام آورند که به جهان بگویند مسلمان یعنی وحشی، بدانید تابع قرآن بودن یعنی قاتل شدن، بدانید مریدهای پیامبر(ص) افرادی هستند وحشی که جز تکه تکه کردن افراد کاری ندارند.

 

وی با مظلوم خواندن مردم یمن اذعان کرد: جدیداً شنیده ایم که یک مولوی وهابی گفته قصد تخریب کعبه را داریم چرا که کعبه مظهر شرک است، فکر می کنید چرا رزمندگان یمن موشک های خود را به طرف حجاز نمی فرستند، چون می دانند سعودی ها منتظر هستند که موشکی بیاید به سمت حجاز و خودشان کعبه را تخریب کنند و بیندازند گردن شیعه ها.

 

حجت الاسلام دانشمند شعار مرگ بر اسرائیل را یکی از شعارهای اساسی دانست و گفت: ما باید امشب درس بگیریم که وقتی می گوییم مرگ بر اسرائیل درست است چون این افراد می خواهند سفره لااله الا الله محمد رسول الله را جمع کنند، بدانید آل سعودی ها مسلمان نیستند، داعشی ها، جبهه النصره، اخوان المسلمین، بعثی ها مسلمان نیستند، این ها زنجیرهایی هستند که در آخر به حیفا و اسرائیل ختم می شوند.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه در پاسخ به یکی دیگر از شبهاتی که از طرف وهابی ها مطرح شده است، اظهار کرد: شما بر سر مزار رفتن را حرام می دانید؟ شما فاتحه خواندن را حرام می دانید؟ آیه هشتاد و چهارم سوره توبه که می فرماید «وَلا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَدًا وَلا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ إِنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ» در مورد یک منافق است که خودش را به مریضی زد و وارد جنگ نشد و دائماً می گفت من مسلمانم و مردم فکر می کردند که او مسلمان است ولی او منافق بود.

 

وی با استناد به مستندات تاریخی ابراز کرد: زمانی که پیامبر(ص) بر بالین آن منافق به نام عبد الله رفتند و گفتند محبت تو به آل یهود تو را هلاک خواهد کرد و تو نمی توانی من را گول بزنی، او در جواب پیامبر(ص) گفت، نگفته ام اینجا بیایی و من را نصیحت کنی گفتم که بیایی وصیتم را بشنوی و به آن عمل کنی، پیامبر(ص) فرمودند من همه وصیتت را عمل می کنم ولی بیا و دست از نفاقت بردار تا این کار را بکنم، او ظاهراً ایمان آورد ولی وقتی پیامبر(ص) آمدند تا به وصیت او عمل کنند، آیه هشتاد و چهارم سوره توبه نازل شد و به پیامبر(ص) دستور داده شد که بر سر مزار آن منافق حاضر نشو، پس این امتیاز است که پیامبر(ص) بیایند سر قبر یک نفر.

 

حجت الاسلام دانشمند به یکی دیگر از شبهاتی که از جانب وهابیون مطرح می شود، پاسخ داد: به ما می گویند چرا خودتان را می چسبانید به ضریح مطهر ائمه؟ آیه دویست و چهل و هشتم سوره بقره که می فرماید «وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ آیَةَ مُلْکِهِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فِیهِ سَکِینَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَبَقِیَّةٌ مِمَّا تَرَکَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلائِکَةُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» سند عمل ما شیعه ها است.

 

وی ادامه داد: تابوتی که در آیه دویست و چهل و هشتم سوره بقره به آن اشاره شده همان صندوقی بود که مادر حضرت موسی(ع) ایشان را در آن قرار داد، زمانی که این صندوق به دست حضرت موسی(ع) رسید و ایشان همه وسایل مهمش را در آن تابوت گذاشت، همه مردم به واسطه آن تبرک می جستند و اعتقاد داشتند که با وجود آن صندوق در جنگ ها پیروزی برایشان حاصل می شود.

 

حجت الاسلام دانشمند در پایان تبیین کرد: بدن مطهر ائمه در این ضریح ها مدفون است، در آن صندوق که چیزی نبود، چگونه از ما می خواهید خودمان را از این ضریح ها دور کنیم؟./201/867/ب1

ارسال نظرات