۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۸۱۰
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی:

مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان و گسترش حجاب و عفاف دارند

حجت الاسلام احمدیان نقش مادران را در تربیت فرزندان بسیار مهم دانست و گفت: نقش تربیتی مادران در پرورش فرزندان به‌قدری مهم است که حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند که از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان حوزه حجاب و عفاف هلال‌احمر استان در سالن همایش و اجلاس این سازمان، اظهار داشت: حجاب و عفاف مورد تأکید دین اسلام قرآن کریم است.

 

وی با تأکید بر این‌که نوازد، از دوران کودکی تا نوجوانی و جوانی در کنار مادر است، ابراز داشت: مدت رابطه فرزندان با مادر به‌مراتب بیشتر از پدر است و تأثیر مادر تنها مربوط به جنبه‌های روانی و اجتماعی مخصوص نیست، بلکه مادر در آشنا ساختن کودک با جامعه، هدایت و رهبری و زحمت دادن به افکار کودک بازندگی جمعی نقش اساسی دارد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی نقش مادران را در تربیت فرزندان بسیار مهم دانست و تأکید کرد: نقش تربیتی مادران در پرورش فرزندان به‌قدری مهم است که حضرت امام خمینی (ره) به لحاظ همین نقش اساسی مادران می‌فرمایند که از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و اهمیت مادران در تربیت انسان‌هایی آگاه و مقید به شرعیات هستند، ابراز داشت: نخستین استاد انسان‌ها، مادر آن‌هاست و اگر مادران فرزندان خود را بر اساس اصول و احکام اسلامی تربیت کنند بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی حل‌شده و هزینه‌ای تحمیل جامعه اسلامی نخواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدعلی احمدیان حجاب و عفاف را زمینه‌ساز تقرب به خداوند متعال و جلب رضایت الهی دانست و تصریح کرد: بر اساس احادیث و روایات پیامبر بزرگ اسلام و ائمه اطهار (ع) نیز همواره بر حفظ حجاب و عفاف تأکید داشته‌اند و یکی از راه‌های عزت و تقرب به درگاه خداوند متعال را حفظ حجاب و عفاف دانسته‌اند.

 

وی بابیان اینکه حجاب و پوشش ظاهری عفاف درونی را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: عفاف سبب‌ساز پاکی و عفاف درونی است که درنتیجه آن انسان با طهارت و پاکی خود متوجه درگاه الهی و تقرب به خدا خواهد بود، حجاب یکی از احکام ارزشمند اسلام برای صیانت اجتماعی از فحشا و ترویج عفاف و پاکی در جامعه است.

 

حجت‌الاسلام احمدیان به تشریح  جایگاه حجاب و عفاف در قرآن و اخبار و احادیث و روایات پرداخت و گفت: پروردگار متعال بارها در قرآن زنان و مردان را به رعایت حجاب و عفاف و حفظ حدود شرعی پوشش دعوت می‌کند و بر لزوم نگه‌داشتن چشم از لغزش‌های نفسانی توصیه می‌کند و حجاب را مقدمی برای عفاف اجتماعی طرح و فرض داشته است.

 

وی با اشاره به معنای واژه عفاف اظهار داشت: عفاف هم به معنای خود نگهداری و حیا درون و بازداشتن نفس از خواهش‌های شهوانی و از محرمات است، یعنی خود را نگه‌داشتن از غیر حلال و مانع تسلط شیطان شهوت انسان می‌شود و این عفت است که به انسان مناعت طبع می‌دهد تا انسان شهوات نفسانی غلبه پیدا کند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با اشاره به تلازم میان عفاف و حجاب، تصریح کرد: اینکه حجاب و عفاف ملازم همدیگرند این است که حجاب خود نگهداری ظاهری است و عفاف خود نگهداری امیال درونی در حرام است با توجه به تأثیر ظاهر بر باطن حجاب که پوشش ظاهر است با عفت که حیا باطن است قابل‌ تفکیک نیستند و الزاماً به هم مرتبط‌اند./202/854/ب1

ارسال نظرات